Welke R9 290?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Videokaarten zijn beide referentieontwerp kaarten, dus er zit geen verschil tussen --> kies de goedkoopste

Rond deze prijs is momenteel de R9 290 het beste wat je kunt krijgen :)
 
Je kan beter nog even wachten tot fabrikanten met hun eigen 290's komen. Die zullen betere koeling prestaties hebben, standaard overgeklokt etc.
En de kaarten die jij noemt zijn precies hetzelfde, op de prijs na. En voor een beetje meer geld heb je een 290x, en die is dan wel beter.
 
@Diderik: De R9 290X is ongeveer 130 euro duurder en het prijsverschil echt niet waard, zie ook deze review op tweakers.net: klik
 
ik denk zomaar dat die niet leverbaar gaat zijn voor die prijs ;) Want dat is ver onder de adviesprijs en de kaart is net geïntroduceerd.
 
Ik zal nog wel even kijken, want de lever tijd van meer dan 10 dagen is mij wel een beetje veel aangezien ik de kaart zo snel mogelijk wil kunnen gebruiken.
Ook had ik ergens gezien dat als je deze R9 290 een beetje overklokt dat deze in sommige games beter is dan de 290x?
In deze link kan je ook zien dat er niet heel veel verschil is tussen beidde kaarten?
 
Ja klopt, er zit maar weinig verschil tussen de kaarten qua prestaties, maar wel 130 prijsverschil! Stel dat je de R9 290 overclockt, dan kom je al snel boven de prestaties van de stock R9 290X uit.
 
Wat nou als ik een r9 280x neem, van club 3D of van msi en je zet hier een waterkoeling op van artic en je gaat deze overklokken, zou dat niet een beter idee zijn? of zou ik beter af zijn als ik een 290 neem?
 
Ik zou zelf voor de R9 290 gaan tussen die 2, want die is gebaseerd op het nieuwe ontwerp (de R9 280X is dezelfde GPU als de HD7979 GHz) en krijgt dus ook de nieuwe snufjes als Mantle en True Audio mee ;)

Tevens denk ik niet dat je met een overclock de prestaties van de R9 290 gaat halen.
 
De 260x, 270x, 280x, 290x krijgen allemaal Mantle en True Audio mee, dus maak je je daar maar geen zorgen over.
En je zult inderdaad niet de prestaties van de 290 gaan halen dmv overclock. De 290 maakt namelijk i gebruik van een 512-bit interface, terwijl de 280x een 384-bit interface gebruikt, en minder geheugen heeft (3GB vs 4GB).
 
Laatst bewerkt:
Als ik dan toch eens kwa prijs zou kijken, welke zou dan beter zijn, de gtx 770 van msi, of de 280x van msi?(nvidia heeft ook shadowplay ofzo wat mij wel handig lijkt)
 
De 280x is (naar mijn mening) beter. Juist door Mantle zullen games beter kunnen draaien oftewel, hogere FPS. Battlefield 4 schijnt bijvoorbeeld veel beter op AMD kaarten te draaien.
En als je Shadowplay erg handig vindt en van plan bent te gaan opnemen op hoge settings zonder dat je FPS er onder lijdt, dan moet je zeker voor de 770 gaan.
 
Dan denk ik dat ik voor de msi gaming 280x ga(ik heb ook msi gaming moederbord past er wel bij), aangezien ik niet veel opneem, en ik had een 7870, welke ook al prima kon opnemen op ultra kwaliteit(battlefield 4) met 60 FPS.
Maar, als ik deze kaar zou willen overklokken zou een 600 watt psu voldoenden zijn?
 
Als je alleen je videokaart gaat overklokken waarschijnlijk net. Maar als je ook je CPU gaat overklokken kun je beter een andere voeding nemen.
En als je dan een nieuwe voeding koopt, zou je het beste een 900-1000 kunnen nemen, zodat je nog wat ruimte hebt voor upgrades zoals een 2e videokaart of een 290x etc.
 
Oke, dankje voor alle snelle reacties, maar ik heb een i5 3570 en dus niet overklokbaar.
Ik ben ook later van plan om er een tweede videokaart in te stoppen, maar dat komt later nog wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan