ikself
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 11 nov 2001
M'n schoonzus heeft één of meer virussen op de PC. Ongeveer 2 weken geleden opgelopen, ondanks een op scherp staande McAfee. Ik kan met die computer niet een online-scan doen. Internet wil wel, maar op het moment dat ik op een link klikt wordt zowel IE als Firefox meteen afgesloten. Met McAfee kan ik ook niks beginnen, start wel (automatisch) op, maar als ik daarin iets wil doen wordt ook die afgesloten, dus ik kan ook niet updaten. Heb wel een scan gedaan in veiligie modus, maar dat levert niets op, omdat de updates niet recent zijn uiteraard. Een ander symptoom is dat systeemherstel er niet meer is (via rechtsklik op de deze computer is er dus geen tabblad systeemherstel meer).
Nu heb ik voorgesteld om de PC maar te formatteren en XP er opnieuw op te zetten, maar......je raadt het al: ze hebben een enorme lading mp3's die, ondanks herhaald aandringen van mijn kant, nooit gebackuped zijn.
Ik ben dus van plan om een aantal removaltools op cd te branden en dan maar proberen in veilige modus het ding weer wat te fatsoeneren, zodat ik in ieder geval McAfee weer kan updaten en een systeemscan met de meest recente update kan doen.
Vraag is dus: met welke removatooltjes maak ik de meeste kans? Stinger van McAfee lijkt me niet een optie, omdat die van januari dit jaar is. Is het removalgebeuren van Trend Micro een goeie optie?
Alvast dank!
Nu heb ik voorgesteld om de PC maar te formatteren en XP er opnieuw op te zetten, maar......je raadt het al: ze hebben een enorme lading mp3's die, ondanks herhaald aandringen van mijn kant, nooit gebackuped zijn.
Ik ben dus van plan om een aantal removaltools op cd te branden en dan maar proberen in veilige modus het ding weer wat te fatsoeneren, zodat ik in ieder geval McAfee weer kan updaten en een systeemscan met de meest recente update kan doen.
Vraag is dus: met welke removatooltjes maak ik de meeste kans? Stinger van McAfee lijkt me niet een optie, omdat die van januari dit jaar is. Is het removalgebeuren van Trend Micro een goeie optie?
Alvast dank!
Laatst bewerkt: