Welke Repeater?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb een kleine camping en wil graag voor onze gasten een wifi verbinding aanleggen. Ik heb een draadloze router (D-Link) geplaatst en daarmee heeft men op een klein gedeelte van het terrein bereik. Tot zo'n 25 mtr vanaf waar de router staat.
Nou heb ik begrepen dat ik die afstand kan vergroten met een repeater, maar welke kan ik daarvoor het beste nemen? Als ik daarmee de afstand tot ca 75-100 mtr kan vergroten, zou ik al heel blij zijn. Ik neem aan dat die repeater binnen het bereik van de router geplaatst moet worden, maar welk percentage ontvangst moet je minimaal hebben op de plek waar de repeater komt staan?
Met welke merk / model heb jij goede ervaringen? Ik wil er ook weer niet heel erg veel geld aan uitgeven, omdat het een gratis extra service van ons is.

Gr. Ans

Laatst bewerkt:
Voor die afstanden gaat het huis tuin en keukenspul niet werken. Met een repeater haal je nog eens max. 25 meter. Er zijn wel goede, betaalbare, waterdichte accesspoints verkrijgbaar. Kijk bijv. eens bij -> http://www.wifishop.nl/products/accesspoints/outdoor

Er zijn versies die je via POE kunt voeden. Dat betekent dat je geen extra stroomvoorziening hoeft te hebben op de plek waar het accesspoint komt.

Voor een advies op maat zou ik even contact opnemen met de wifishop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan