Welke resolutie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo, ik heb een monitor waarbij de beste instelling 1440x900 is. Dit kan ik helaas niet selecteren op mijn pc bij instellingen. Welke kan ik dan het beste nemen of is er een manier om deze resolutie toch te krijgen? Alvast Bedankt!

ligt eraan of je videokaart het ondersteunt..

vertel eens wat meer of je systeem.

drivers van je kaart zijn ook up to date?

gokje?
17 of 19 inch breedbeeld?

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een onboard videkaart en een 19 inch scherm.

Al gedaan / gecheckt wat frankwannet schrijft (drivers zijn up to date) ?
Dit probleem wordt namelijk in 99,9 % van de gevallen veroorzaakt doordat (nog) niet de voor de kaart (in dit geval de onboardchip) benodigde drivers zijn geïnstalleerd.

Het betekent concreet dat je wellicht de bij de computer meegeleverde CD met chipsetdrivers niet hebt geïnstalleerd?

Inderdaad kijken of er een update is, in dit geval waarschijnlijk bij de fabrikant van het moederbord maar als de monitor een driver heeft dan zal die driver hoogstwaarschijnlijk de precies noodzakelijke resolutie voor de monitor beschikbaar maken. Updates voor de grafische chips zijn dan niet nodig. Meestal werken monitoren ook wel zonder driver dus ga er, eventueel, naar op zoek in de doos en controleer in ieder geval of de beschikbare drivers en stuurprogramma's allemaal goed geïnstalleerd zijn. Biedt dit geen uitkomst dan behoort deze resolutie niet tot de mogelijkheden en zal de apparatuur ook wel wat verouderd zijn. Bij CRT monitoren is een hogere resolutie nog wel eens te bereiken door instellingen aan te passen of in Windows een andere type monitor aan te wijzen maar in jou geval gaat het om de juiste resolutie en vooral de verhouding.

Gebruik voor TFT schermen geen andere resolutie of vernieuwingsfrequentie als is voorgeschreven. Volgens mij kan een lagere resolutie wél wanneer het beeld niet uitvult. Dan zie je dus zwarte balken. Daar zijn de pixels dan actief met dimmen, dat is het enig nadeel.

Hallo, ik kan de cd met drivers voor de monitor niet meer vinden...... Het is een ViewSonic VA1912w. Ik heb online gezocht maar kan geen drivers vinden. Iemand een idee waar ik dat kan vinden?

je moet niet de cd voor je monitor hebben maar drivers van je videokaart

oftewel weet je wat voor kaart er in je pc zit.

of is het een kant en klaar merk pc (bijv dell,medion)

vermeld dan merk en type.

Laatst bewerkt:
Het is een Nvidea Geforce MX440. Ik heb de laatse drivers gedownload maar kan nog steeds niet bij eigenschapen de juiste resolutie selecteren! Wat nu? Is er een resolutie die ik beste kan gebruiken ipv 1440x900?

Laatst bewerkt:
pfff.dan heb ik zo'n idee dat het niet kan.
ik kan nu even niets verzinnen wat het wel zou kunnen zijn,
drivers van nvidea site of site van je merk pc?

wellicht iemand anders nog ideeen?

Laatst bewerkt:
volgensmij is het geen breedbeeld en de reso die TS wil is breedbeeld (16:9) dus dat zal niet gaan:o

Ja heb ik uiteraard al gekeken! Maar als ik kijk in de pdf file welke schermen er ondersteund worden staat dit scherm er niet bij!

Ok........ Maar als updaten niet helpt, welke resolutie kan ik dan het beste gebruiken? Ik heb hem nu staan op 1024x768.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan