Welke router biedt totale configuratie op toegangsniveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Ik heb in huis wel zo'n 15 apparaten die gebruik maken van het netwerk, zowel bedraad als draadloos. Ik zoek een router waar ik elke pc, laptop, mobiel, etc. etc. een eigen IP adres kan laten toewijzen dmv een mag reservering. Verder wil ik dan per macadres kunnen bepalen via een tijdschema of er wel of geen toegang is tot het internet. Ik hou de scoop van de DHCP heel klein, en de reserveringen gooi ik allemaal buiten de scoop zodat niemand een ander adres kan krijgen en toch ongecontroleerde internet toegang heeft. Ik heb nu de Netgear WNDR3300 waar je wel adressen kunt reserveren en ook via een schema toegang kan instellen maar helaas niet per mac adres, en dat zoek ik. Ik wil niet met vaste IPadressen werken, het moet allemaal DHCP blijven ivm meerdere locaties waar je je telefoon of laptop gaat begruiken. Een vast IP adres levert alleen maar problemen op. Wie raadt mij welke router aan? :D

voor de duidelijkheid; wil je een verschillende tijdsspanne kunnen instellen per mac-adres?

Klopt, dat is wat ik het liefste wil. Simpel gezegd wil ik per macadres het internet aan of uit kunnen zetten

je kan eens kijken op http://www.dd-wrt.com/site/index. Jouw router staat er tss in de router index. Ik heb geen ervaring met dd-wrt en als je ermee aan de slag wil is het op eigen risico. En naar ik heb gezien kan je de tijdsgebaseerde internet access maar instellen voor een 10-tal toestellen max en ik denk dat het ook alleen maar op draadloze verbindingen is, niet op toestellen die via kabel op je router zijn verbonden.
Andere opties zijn:
- te kijken naar professionele wifi routers (budget?)
- of eens googlen op de term "squid proxy time-based internet access". Maar om zoiets op te zetten, dien je al over een behoorlijke Linux bagage te beschikken

Contrazoom, bedankt voor je reactie. De site dd-wrt.com ken ik, dat is wel interessant en wellicht dat ik zoiets ga proberen. Ik heb geen uitgebreide linux kennis maar ben wel van het eerste uur dat de computer is uitgebracht. Veel kennis aanwezig maar de laatste jaren niet meer zo mee bezig geweest. In ieder geval bedankt voor je tip. Het budget speelt natuurlijk een rol maar als ik een router kan kopen waar dat allemaal op zit is de prijs altijd een overweging waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan