Welke router heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waar moet ik de lease tijd op zetten??
Forever??

Laatst bewerkt:
En als ik hem op Forever zet krijg ik iedere keer dat ik mijn pc aansluit op de router hetzelfde IP adres?

Maar wat maakt dat uit?

En als ik mijn Start en End IP op hetzelfde zet krijg elk apparaat dat op de router wordt aangesloten hetzelfde IP toch?

Zet je hem op forever dan krijgt elk apparaat telkens hetzelfde adres uitgedeeld.
Het probleem is dan dat je na 252 (het verschil tussen start en end) verschillende apparaten geen enkel apparaat meer kan aansluiten
dus als je zeker weet dat je daar niet op uit gaat komen... kun je hem op forever zetten.

Daarmee ook jou 2e vraag beantwoordend. als jou dhcp maar 1 ip adres uitdeeld als start en end gelijk zijn kun je dus ook maar 1 apparaat koppelen gedurende de lease tijd.

Mocht je ooit een keer een ip willen vrijgeven kan dat op dat dhcp clients tabel blad door de knop "Release"

Laatst bewerkt:
Maar ik heb een poort in de port map staan die ik bij enable heb aangevinkt, en die is niet open of time-out

Bij Mapping Ports heb ik de port ingevuld... Dat klopt toch?

Laatst bewerkt:
Misschien dat je de router via het menu nog een keer opnieuw moet opstarten om deze settings te effectueren

Vraag beantwoord.

Mijn poort is geopend

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan