welke router kan ik het beste nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eehbiertje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Berichten
456
hoi ik ben voor mijn buurman op zoek naar een router..
aangezien ik 2 kabels moet aansluiten (ipv steeds omwisselen)
1 pc en 1 xbox360

dus ik beetje op marktplaats zoeken hier in de buurt en heb dus mijn oog laten vallen
op een linksys WAG354G of een WAG200G

de laatste is iets duurder ben ik bang maargoed

mijn vraag was dus aangezien in beide een modem zit.
is het mogelijk om de modem functie uit te zetten..
en hem gewoon als router te gebruiken?

en welke kan ik voor het simpele draadloze internetgebruik beter nemen?
af en toe x visite met laptop


alvast bedankt
 
Misschien is niet iedereen het met mij eens (Harry) maar ik kan je echt de Sitecom 300 N adviseren, Waarom? Zeer eenvoudig in gebruik,betrouwbaar, maakt zijn hoge doorvoer snelheden ook echt waar en heeft een enorm bereik. Hij staat helemaal in een hoek van de woonkamer op de grond naast een bureau en ik heb boven op zolder twee verdiepingen hoger en dwars door twee dikke betonnen vloeren heen nog maximaal draadloos bereik.
Dit heb ik met geen van mijn vorige routers gehad. Verder bied hij vrijwel alle instel mogelijkheden die je van van een router tegenwoordig mag verwachten.
Dit is mijn ervaring.
Oh ja, als je toch naar een nieuwe router kijkt raad ik je aan gelijk een N router te kopen. Ben je gelijk klaar voor de toekomst als je ooit nog eens hoge internet snelheden wil.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is niet iedereen het met mij eens (Harry) maar ik kan je echt de Sitecom 300 N adviseren, Waarom? Zeer eenvoudig in gebruik,betrouwbaar, maakt zijn hoge doorvoer snelheden ook echt waar en heeft een enorm bereik. Hij staat helemaal in een hoek van de woonkamer op de grond naast een bureau en ik heb boven op zolder twee verdiepingen hoger en dwars door twee dikke betonnen vloeren heen nog maximaal draadloos bereik.
Dit heb ik met geen van mijn vorige routers gehad. Verder bied hij vrijwel alle instel mogelijkheden die je van van een router tegenwoordig mag verwachten.
Dit is mijn ervaring.
Oh ja, als je toch naar een nieuwe router kijkt raad ik je aan gelijk een N router te kopen. Ben je gelijk klaar voor de toekomst als je ooit nog eens hoge internet snelheden wil.


het is niet voor mijzelf..
het is voor de buurman en de optie is er om kabeltje te wisselen rechtstreekse modem aansluiting..
maargoed ik zei dus dat een router wel net zo makkelijk was en zijn niet zo super duur 2e hands dan..

maargoed voor 20 euro heb ik dus deze 2 en wat andere merken zoals sweex en speedtouch (Wat ik persoonlijk troep vind) die 2e zal mss 25 kosten 2e hands maargoed dat is nog te doen..

het ging er beetje om dat een switch en draadloze router bijna gelijke duur zijn en je dan beter direct voor draadloos kan gaan ook al benutten ze het zelf niet.. dan is die mogelijkheid er in ieder geval mocht er ooit eens iemand een laptop mee nemen naar hun toe
 
Laatst bewerkt:
Nou Speedtouch is zeker geen troep,Sweex is kwalitatief duidelijk minder en komt eerder in aanmerking voor een benaming als troep.
 
Nou Speedtouch is zeker geen troep,Sweex is kwalitatief duidelijk minder en komt eerder in aanmerking voor een benaming als troep.

ben niet echt blij met de beveiligingen van speedtouch routers (maar is mijn mening)
ga zo de WAG354G ophalen voor 15 euro dus om een beetje kabeltjes aan te sluiten moet het voldoende zijn

dus probleem is in feite opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan