Welke router moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlotruck

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Ik ben op zoek naar een nieuwe router. Heb al een degelijke modem die 120mb/s aan kan.
(Ziggo Alles-in-een plus met 120mb/s in theorie)
Heb nu een Netgear, en heb er veel problemen mee.
Ik ben op zoek naar een andere, aangezien er veel apparatuur is bijgekomen. Verder is de Netgear WG614v6 al behoorlijk verouderd, met 802.11g ipv 802.11n.
Ik wil graag een router kopen die alle apparatuur goed aankan, zoals uitgebeeld op onderstaande afbeelding, als al die apparatuur aan is.
http://img690.imageshack.us/img690/8890/ziggoplattegrond.png
Weet iemand een paar goede?

Naja, ik kan alleen mijn suggestie afgeven, wij hebben hier thuis een Linksys router aangesloten op een redelijke modem die je gratis kan afhalen bij Ziggo.

Wanneer je een verouderde modem heb, kan je Ziggo opbellen en die laten vervangen, 1 van hun services. Maar naar mijn mening over Linksys is het een goed apperaat, weinig problemen mee gehad.

Mvg,
Max.

Hoi !

Zoals @maxxie al aangeeft: Ziggo heeft de afgelopen maanden iedere abonnee van 'n nieuw draadloos modem/router voorzien, dat perfect past in je geschetste syteem.

Dus waag er 'n belletje aan en houd je geld in je zak.....

Greetz,

Harry.

Nee, helaas, wij hebben in 2007 een nieuwe modem gekregen, met eurodocsis 3.0. Daarom krijgen wij geen nieuwe. Helaas, bellen heb ik meerdere malen geprobeerd.

Je hebt alles in één plus net als ik en ik heb ook gewoon een nieuw modem gehad ( ik gebruik hem alleen niet) en dat klopt ook want lees maar !!

Jouw vraag: Nieuw draadloos modem

Alle nieuwe abonnees ontvangen een Wi-Fi modem bij Internet van Ziggo. Dit is een modem en router in één. Een aparte router is dus in principe niet nodig.
Ben je Internet Z2 of Alles-in-1 Plus abonnee? Heb je nog geen modem dat geschikt is voor supersnel internet? Dan stuurt Ziggo je in de komende maanden een Wi-Fi modem toe. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Dat weet ik, maar een jaar of 3 voor deze actie kregen we een nieuwe modem van ziggo omdat de oude kapot was. Die had toen volgens ziggo eurodocsis 3.0, en dat was de enige reden, waarom wij geen nieuwe modem kregen. Als dat waar is, is de modem up-to-date, en krijgen we geen nieuwe. Dan wordt het dus een nieuwe router.
Iemand een idee welke?

Raar dat ik er wel eentje heb dan !!

Nou ja,dat terzijde ! Ben zelf fan van de nieuwe X Serie van Sitecom welke ik al vaker geplaatst heb. Heb er zelf ook één en heb supersnel internet en bestands overdracht binnen mijn netwerk !!
Meer voordelen zijn super eenvoudige installatie en duidelijk menu in NL !!

Laatst bewerkt:
Ik zou nooit voor een sitecom gaan als ik mijn advies mag geven, in mijn ogen is sitecom echt troep. Altijd super goedkoop maar dan heb je ook niks.
Geef iets meer geld uit aan een fatsoenlijke thuisrouter, de linksys e4200 is prima en kan snelheden aan die ziggo nog bij lange niet inhaalt dus je kan er jaren mee vooruit.

Ook andere routers zijn zeer geschikt zoals de Netgear WNDR3700, WNDR4000 en de Draytek 2130N routers. Ook de D-link DIR-655 router is een prima optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan