Welke router? Moet per pc configureerbaar zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Ik zoek een router waarmee ik per pc aanpassingen kan verrichten. Het netwerk thuis bestaat uit 8 computers, 8 mobieltjes, online gaming, streaming video en muziek, skype, etc. etc. Het wordt dus goed gebruikt. Wil een gigabit router hebben, nu draait alles op 100Mb en dat is niet genoeg. Ik wil van de 8 computers er bijvoorbeeld 3 in een internetschema hangen zodat deze buiten die tijden geen internet hebben. De meeste routers zijn configureerbaar voor alles wat er aan hangt maar ik zoek net even iets meer, dus echt per pc de mogelijkheid zaken te configureren (bijvoorbeeld via het mac adres). Het netwerk gaat ook worden uitgebreid met Sonos en een mediastreamer

Even ter verduidelijking zodat je zoektocht iets makkelijker wordt. Een router is technisch gesproken bedoeld voor het leggen van verbindingen (vergelijkbaar met een postsorteerder). Voor hetgeen jij wilt heb je een firewall nodig. Die kun je los kopen maar zit vaak ook ingebouwd als combinatie van modem,router,firewall,switch.

Als je nauwkeurig je toegang wilt regelen zou je bijv. een Zyxel USG-20 kunnen overwegen. Dan heb je invloed op tijden, welk apparaat, soort verkeer, blokkeren van websites, etc.....

Er is geloof ik inmiddels ook een opvolger. Het is geen goedkope router. Je kan natuurlijk een switch eraan koppelen om een groep apparaten in 1 keer te kunnen regelen. Je hebt 4 LAN aansluitingen. Tevens twee USB poorten. Ik heb daar zelf twee geheugen sticks in zitten, maar er kan ook een printer aangestuurd worden of een externe harde schijf.

Even ter verduidelijking zodat je zoektocht iets makkelijker wordt. Een router is technisch gesproken bedoeld voor het leggen van verbindingen (vergelijkbaar met een postsorteerder). Voor hetgeen jij wilt heb je een firewall nodig. Die kun je los kopen maar zit vaak ook ingebouwd als combinatie van modem,router,firewall,switch.

Als je nauwkeurig je toegang wilt regelen zou je bijv. een Zyxel USG-20 kunnen overwegen. Dan heb je invloed op tijden, welk apparaat, soort verkeer, blokkeren van websites, etc.....

Hallo RogerS,

Ook jouw tip over de firewal is zeker interessant. Die heb ik ook bekeken maar komt bij mij wel de volgende vraag op, is het nodig alles apart te kopen? Is er geen goeie router en firewal in een?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan