welke router raden jullie aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

army of renault

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
hallo,

ik ben opzoek naar een nieuwe router maar zitten nog wel wat haken en ogen aan:P

Provider: ziggo alles in 1
Wat hangt er aan: 2 laptops 1 vaste computer 4 telefoons 1 ipad3 ( alles draadloos) maximaal als iedereen thuis is en gebruikt.
nou wordt er eigenlijk niet tot nauwelijks gedownload heel af en toe.
worden geen online games gespeeld.

Nu is er 1 probleem denk ik dat is de vaste computer die staat in kantoor en dat is +- 20m van de router af en moet als de deuren dicht zijn door 3 muren heen.
Is dit te doen met een router of moet ik hier een oplossing voor maken door middel van internet via stopcontact?
Zo ja werkt dat goed/stabiel via het stopcontact? moet het op 1 groep zijn waar het internet er in en uit komt?

wat raden jullie mijn aan?
of waar moet ik opletten qua bereik bij het zoeken?

deze had ik zelf gevonden maar weet niet waar ik op moet letten:
Netgear N900 Wireless Dual Band Gigabit Router
Sitecom x4 n300 2lr 4100

alvast bedankt!

Het meest verstandige is om de router te nemen die Ziggo zelf adviseert, want als er problemen zijn scheelt dat enorm met het verhelpen van het probleem door Ziggo. (De kans op problemen met ziggo all-in-one is substantieel, dus een belangrijke factor lijkt mij).
Internet via het stopcontact werkt bij de meeste perfect. Ik heb al heel wat keertjes die van Sweex (niet duur, wel goed: http://www.alternate.nl/html/product/Sweex/Powerline_200_Adapter_Kit/939506/?event=search ) geinstalleerd en dat was een kwestie van inpluggen en werken. Ik heb wel eens geluiden gehoord van mensen waarbij het niet werkte, maar nogmaals, dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

op routershop geloof ik staat die netgear wel onder ziggo routers dus dan zal dat wel matchen neem ik aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan