Welke router raden jullie mij aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een router.
Mijn situatie @home kabel aansluiting, motorola modem (5100).
1 computer met vaste aansluiting (draad)
2 laptop's met draadloze verbinding.
Op dit moment een draytek router 2200W. (nieuwste firmware) Router valt vaak uit, dus daarom op zoek naar een andere.

Wat wil ik nu: Situatie blijft hetzelfde als nu, behalve draytex router, nieuwe router.
Nieuwe router moet dus bedraad als draadloos aankunnen.
Ook moet ik minimaal 1 vpn verbinding kunnen maken.
Mijn ftp server draaien zal tegenwoordig wel geen probleem zijn.

Zelf denk ik aan een zyxel zywal 2we.

Maar eigenlijk een vraag zijn er hier @home gebruikers die ongeveer dezelfde situatie hebben en zo ja welke router gebruiken jullie dan.

In ieder geval al bedankt voor het antwoorden.

Geen @home gebruiker hier, maar...

ik meen dat er een routertest in de laatste hardware.info magazine staat; smc scoorde als één v.d. betere dacht ik.

Ik heb zelf al heel wat routers gespot en hun configuratiemogelijkheden verschillen ernorm in de oudere modellen. Bij de nieuwere versies zit er volgensmij steeds minder verschil tussen de merken.
Een richtlijn die ik meegekregen heb uit de hardware.info test, is te letten of de wifi router WPA ondersteuning heeft.

Op dit moment een draytek router 2200W. (nieuwste firmware) Router valt vaak uit

Heb je hem wel eens geheel opnieuw ingesteld want het zou normaal moeten werken.
En er staan twee firmware versie's op de site van draytek probeer eens een andere.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan