Welke router te kiezen bij erg dik beton?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,

Stel, ik wil een draadloze verbinding maken in een huis met 'dik beton' waarbij de router op de bovenverdieping staat en de computer (die op WiFi gaat draaien) staat op de benedenverdieping. Zou dit dan de keuze van mijn router 'moeten' beïnvloeden? Wat is wijs?

Ik noem het 'dik beton', omdat ik heb begrepen dat voor sommigen de ontvangst van SMSjes alleen mogelijk is als zij bij het raam staan en niet in het midden van het huis.
Ik ben me ervan bewust dat SMS iets anders is dan WiFi, maar desondanks mijn vraag omdat me dit allebei met straling te maken lijkt hebben..
Ben ook maar een leek :-)

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes,

Jolanda

Ik zou niet voor sitecom gaan. Dit is een echt budget merk en de wifi zenders zijn dan ook van lage kwaliteit met een laag zendvermogen.

Wil je gewoon een goed draadloos bereik? koop een Engenius ECB300 access point.

Kost je 150 euro maar dan heb je een apparaat wat zich alleen bezig houdt met wifi en geen andere dingen zoals die alles-in-1 apparaten. Het zendvermogen van dit ding ligt ook erg hoog en kan zelfs worden verhoogt tot ver boven het wettelijk toegestane vermogen ;)

Wil je het op safe spelen en is je budget niet zo heel groot? Neem dan een linksys e4200 router.

Scheelt je zo'n 25 euro maar het is toch een redelijk goed apparaat met doorgaans voldoende zendvermogen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan