Welke router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ik wil mn internet verdelen, wat is een goed (koop) merk, en niet onbelangrijk, makkelijk te installeren, zonder al te veel te hoeven opzoeken en invoeren?

Ik ben zeer goed te spreken over e-tech routers

welke internet provider heb je
adsl of kabel.
en heb je misschien daarmee een vpn en/of een tunnelprotocol voor nodig bij je internet provider
(moet je met een wachtwoord en gebruik naam inloggen net als bij een telefoon)

Draytek, niet goedkoop wel goed. En als je verstandig bent koop je er 1 met een ingebouwde printserver.

Kijk eerst even bij je internet provider welke types zij ondersteunen
Ik heb zelf een SMC router die bv niet door casema/wanadoo ondersteund of geadviseerd is, hij ligt dus nu te wachten in de kast tot wanadoo het l2pt protocol niet meer handhaaft

groet Edith

Ik heb kabel (quicknet). Wat is de functie van de printserver??

Als je meerder pc's aansluit op de router dan kun je op de printserver 1 printer aansluiten. Dan kun je vanaf elke pc printen zonder dat de pc waar normaal de printer achter zit aan moet staan.

Ik verdeel nu mijn internet naar 2 pc's met een pc, met daarop Win Route lite. Probleem alleen is dat deze pc kuren geeft en een herstart nodig heeft om weer verbinding te krijgen (oorzaak;onbekend) Vandaar dat ik nu een gewone router wil, maar het principe is toch gewoon hetzelfde? Momenteel kan ik probleemloos op beide pc's printen. Zijn er voor en nadelen van een router of een pc als router tov elkaar?

Is dit een goede? SWEEX Breedband Router + 4 port switch + printer server Standaard IEEE 802.3. 10Base-T, 100Base-TX
4 UTP poorten, 10/100 Mbps
Printserver welke het LPD protocol ondersteunt
WEB Based Management GUI - Hiermee krijgt u snel toegang om de configuratie te wijzigen van de router
Ondersteunt Static & Dynamic IP, PPPoE, en PPTP clients voor xDSL connecties
Ondersteuning van IPRouting en NAT

Dus als ik het goed begrijp heb jij drie pc's waarvan 1 uitgerust met winroute.
Als je dan een router gaat gebruiken kun je alle drie de ps 's aansluiten op de router. Dan kun je tegelijk met die pc 's het internet op.
Als je dan geen printserver neemt dan zal er op 1 pc een printer aangesloten zijn en die pc moet dan aanstaan om te kunnen printen vanaf de andere pc 's.
Bij gebruik van een printserver (zit ingebouwd hoor) is het niet nodig dat er een andere pc moet aanstaan.
Ook met een router kun je eenvoudig een netwerk maken.
Kijk bij je keuze wel of de router geschikt is voor jouw provider.
Het principe is dus gelijk aan wat je nu hebt.
Voordeel: als er een pc uitvalt, dan kunnen de andere pc 's gewoon nog gebruik blijven maken van het internet.
Nadeel: zou ik zo 123 niet weten.

sweex is een goed merk, met een nederlandse handleiding.

Ik snap 1 ding nog niet Puppie. Wat heeft printen nu met mijn internetverbinding te maken. Beide pc's staan totaal los van elkaar (1 van mij, 1 van mijn vriendin, die derde pc is puur om het internet te verdelen) Dus ik kan dan toch gewoon op iedere pc een Word dokumentje uitprinten?

Het printen heeft niks met je internet aansluiting te maken maar...
Als je een router gaat gebruiken met printserver dan heb je maar 1 printer nodig.
Als je alle drie de pc 's achter de router zet en achter 1 pc zit maar een printer dan moet die pc aanstaan om te kunnen printen

ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is.

Winroute ga je straks niet meer gebruiken neem ik aan.

Aaahh, zo, begrijp het. En nee, als alles lekker loopt hoef ik Winroute niet meer te gebruiken.

Bedankt voor de uitleg. :thumb:

Geplaatst door Edith1
Kijk eerst even bij je internet provider welke types zij ondersteunen
Ik heb zelf een SMC router die bv niet door casema/wanadoo ondersteund of geadviseerd is, hij ligt dus nu te wachten in de kast tot wanadoo het l2pt protocol niet meer handhaaft

groet Edith

eind februari gaan ze in stappen over naar dhcp bij casema !

Ik heb een Belkin Router. Er staan 2 PC's op aangesloten. Ik heb kabel van Home.
Het werkt al 8 maanden en het werkt perfect. Ik heb hiermee dus ook een intern netwerk en beide pc's kunnen van de printer gebruik maken.
Volgens de verkoper was het heel makkelijk aansluiten, nou dat vond ik niet.

kijk ook hier is naar kan jemisschien helpen bij je netwerk

wim

Beun,
waar moeten we dan naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan