Welke router?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DHC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DHC

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2001
Wij hebben een ADSL met USB modem. Deze zit op één PC zonder netwerkkaart.

Welke router kun je het beste nemen om nog een computer met alleen USB en geen netwerkkaart aan te sluiten op dezelfde lijn?

Het verstandigste is een router te nemen met ingebouwde modem functie, die dus de huidige modem vervangt.
Vervolgens kun je iedere pc met een netwerkkaart aansluiten.

Anders ga je via de huidige PC (die altijd aan moet blijven staan) de andere pc's op het internet doorkoppelen.

Maar netwerkkaarten hebben we niet, weet je. Alleen voldoende USB poorten.

een netwerkkaart is niet zo duur. Deze heb je al voor €5

Weet je zeker dat je geen onboard netwerkkaart hebt.
welk type en merk moederbord heb je.
Een router met alleen maar usb aansluitingen ken ik niet.

Geplaatst door puppie
Een router met alleen maar usb aansluitingen ken ik niet.

Topicstarter heeft een USB modem, geen USB router. :rolleyes:

Geplaatst door DHC
Wij hebben een ADSL met USB modem. Deze zit op één PC zonder netwerkkaart.

Welke router kun je het beste nemen om nog een computer met alleen USB en geen netwerkkaart aan te sluiten op dezelfde lijn?

@JBS,
Zoals je kunt zien wil de vraagsteller een router voor usb aansluitingen omdat hij geen netwerkkaarten heeft.
Maar als jij wel een router met usb aansluitingen kent dan zou je hem daar mee kunnen helpen.
Ik dacht dat ik het toch goed gelezzen heb maar als dat niet zo is dan biedt ik mijn excuses aan.:o

Geplaatst door puppie

@JBS,
Zoals je kunt zien wil de vraagsteller een router voor usb aansluitingen omdat hij geen netwerkkaarten heeft.
Maar als jij wel een router met usb aansluitingen kent dan zou je hem daar mee kunnen helpen.
Ik dacht dat ik het toch goed gelezzen heb maar als dat niet zo is dan biedt ik mijn excuses aan.:o

Lijkt me ook goed gelezen.USB modem is voor 1 aansluiting.Op het moment dat je apart van elkaar op internet zou willen (dus zonder dat er een computer aanstaat) kom je niet verder met een usb modem maar zul je naar een ethernetmodem moeten.
USB Modem en USB Router ? Kan niet maar laat me graag overtuigen van tegenovergestelde.

Was even weg, maar jullie bleven meedenken.

Het zijn twee ouwe computers. Eind 99 aangeschaft ivm y2k problemen. Nog uitermate geschikt voor het doel waarvoor ze dienen. De binnenkant is voor mij een blackbox. Er hangen inmiddels wel wat prothesen aan: USB hub is daar één van.

Ik had het idee om zonder de boel open te schroeven de 2e PC ook geschikt te maken voor internet. Naarmate gezinsleden ouder worden, neemt beheofte aan internet toe...;)

Nu zijn er verschillende oplossingen, denk ik, alleen als ik op die winkelsites kijk, dan wordt veronderstelt dat je al de nodige kennis hebt.

Mij leek het volgende het beste:
vervang de USB modem door een USB router.
Hang daar middels een USB aansluiting de twee computers aan (de eerste hangt er al aan denk ik, doordat de USB router eraan zit.)

Zelfde verdieping, dus een meter of 5.

Hemelsbreed.

Verstandiger is dan om toch met een netwerkkaarten te werken. zet tussen die twee netwerkkaarten dan een HUB.

Ik zou je willen adviseren om een ethernetmodem te kopen al of niet met ingebouwde routerfunctie.
Afhankelijk van je keuze kun je dan,er vanuit gaande dat je netwerkkaarten in je pc hebt of zo inpluggen op je modem of via een switch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan