welke router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flower2102

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hi,

Ik wil graag een router aanschaffen en ben een beetje aan het rondkijken waar ik op moet letten aangezien ik er absoluut geen verstand van heb.
Een ding kan ik alleen niet vinden, wat mijessentieelleek. Ik las iets over verschillende soorten standaarden zoals IEEE 802.3, IEEE 802.3U, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g. Sommige routers zijn voor c/g maar ik weet dus niet welke ik moet hebben. Ik heb al vanalles afgezocht op internet en eigenschappen van de kaart maar kan nergens vinden welke standaard bij mijn kaart past

Ik heb een vrij oude wlan PCMCIA kaart, namelijk een benq AWL100 versie v1.0.

Maar ik heb nu geen idee welke standaarden dit ondersteund.

Misschien verwoord ik het een beetje stom, maar ik weet echt niks van routers e.d
Het komt er dus op neer, welke router moet ik kopen (met welke standaard) zodat hij met mijn antieke netwerkkaart werkt?

nog tips voor merken eventueel? ik wil niet te veel geld kwijt zijn.

Bedankt alvast!

Hoi,

Het is dus allemaal wat vaag .....

Welke router je 'nodig' hebt hangt van een aantal factoren af:

- de snelheid van je huidige internetverbinding
- of je met één of meerdere pc's/notebooks werkt (en dus op internet zit)
- waarvoor je internet 'gebruikt'; bijvoorbeeld downloaden en gamen, waarvoor een snelle(re) verbinding alleen maar gunstig is.
- hoe groot de afstand is die je moet overbruggen en of er tussen je draadloze verbinding ook 'obstakels' zijn zoals (gewapend-)betonnen vloeren en wanden.

Als je iets nieuw moet aanschaffen, ga dan niet voor een duppie op de eerste rang.
Kijkend naar de toekomst, zou je voor Wireless-N moeten kiezen. Deze routers ondersteunen ook eerdere standaards.
Overweeg echter ook een andere kaart. Je huidige ondersteunt alleen web-encryptie en da's niet écht veilig.
Wat is je budget?

Laatst bewerkt:
Wireless-N is nog wat duurder in aanschaf. Tevens om daar gebruik van te maken dien je ook je Wifi kaart in de pc te vernieuwen zodat deze ook de N aan kan. Dit kan dus nog aardig in de kosten lopen. Als ik je verhaal lees wil je niet te veel geld uitgeven. Nu is dat per persoon natuurlijk verschillende maar een mooie middeweg is denk ik een Linksys WRT54G. Gemiddels kost deze tussen de 40-50 euro.

Zoals Ommeren aangeeft koop niet de goedkoopste want dat zijn van merken als SWEEX / EDIMAX en werken verder prima maar draadloos vereist meer van je router en is stabieler dan een goedkoop ding.

Ok, thnx. het gaat in principe alleen om mijn eigen laptop. Online gamen doe ik niet, ik download wel muziek en films e.d via het netwerkt van mijn Universiteit dmv vpn, dat gaat nu heel snel.

Ik had al beetje gezocht op gebruikservaringen en had sweex al weggestreept idd. De prijscategorie van lynksys is inderdaad wat ik zoek,. Dat type kan gewoon met mijn huidige kaart dus? of moet ik die wel vervangen?

Bedankt alvast!

Hoeft niet vervangen te worden maar zoals aangegeven door Ommeren Je huidige ondersteunt alleen web-encryptie en da's niet écht veilig. Je kunt heb beveiligen maar wil je een betere beveiliging dan kun je de kaart beter upgraden naar een huidge.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan