Welke router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleinnico

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hallo,

Omdat we altijd 1 computer hebben gehad, heb ik altijd gebruik gemaakt van een modem. Maar nu hebben we naast een pc in de woonkamer ook een pc op zolder (2e verdieping), en we willen die graag van internet voorzien. We hebben dus een router nodig.

Er zijn echter zoveel mogelijkheden dat ik niet weet welke ik moet kiezen.

Ik wil dus een draadloos netwerk. Omdat hij helemaal naar boven moet, moet het een sterk signaal zijn. En ik wil dat ie zo min mogelijk uitvalt (het liefste niet, uiteraard). Ook is het mooi als hij snel is, zodat ik ook (grote) bestanden kan wisselen tussen de computers. Voor in de toekomst, moeten er max 4 computers op kunnen.

Welke draadloze router raden jullie mij aan met een budget tussen de 50 en 100 euro? (liefst zo goedkoop mogelijk :$)

Alvast bedankt,

Nico G.

dit is een vraag dat nu alle merken wel langs zullen komen
maar ik kies voor 3COM wireless,nooit problemen mee gehad en met linksys wel veel problemen gehad

dit is een vraag dat nu alle merken wel langs zullen komen
maar ik kies voor 3COM wireless,nooit problemen mee gehad en met linksys wel veel problemen gehad

HIer sluit ik me direct bij aan. Ik heb ook tal van problemen met Linksys gehad. 3COM altijd goed en bij mij werkt zelfs Sweex beter dan Linksys.

Oke, bedankt voor het reageren.

Dan wordt het dus 1 van deze: http://www.kieskeurig.nl/overview2/3com/wireless_router.htm

Ik heb internet van Planet en ik heb hier een USB Modem van. Ik neem aan dat ik er dan 1 nodig heb "inclusief modem"? Dan denk ik dat het de "OfficeConnect Wireless 54 Mbps 11g Firewall Router" wordt :) (misschien nog iemand met ervaringen met die specifieke router?)

En me nieuwe computer heeft een Internal Wireless 802.11n kaart. Dit gaat ook gewoon met die router? En zal het signaal van die router de zolder halen?

Belkin is ook goed Vooral hun N1 routers!
En als je UPC hebt kan je het best gaan voor een NetGear!!

Oke, maar ik ga waarschijnlijk voor de

3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps 11g Firewall Router

3 kleine vraagjes nog:

- kan dat via internetprovider Planet en dat zonder extra modem (en zonder me huidige usb modem)?
- kan ik een kabel leggen naar PC 1 via de "VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter" en werkt ie draadloos met PC 2 via Internal Wireless 802.11n kaart?
- bereikt deze bijna zeker mijn zolder gewoon goed?

Ik wil het slechts even zeker weten voordat ik hem koop :o alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
ik weet niet of die hem op zolder GOED zal ontvangen maar een N1 router is altijd handig!!!

Een Belkin N1 met een ingebouwde ADSL modem is net even buiten mijn budget ;). Vandaar dat ik waarschijnlijk die 3Com router neem.

Kan er misschien nog iemand antwoord geven op mijn 3 kleine vraagjes uit mijn vorige bericht? Dan kan ik hem morgen bestellen :) (of niet :P). Alvast bedankt.

Je hebt ook andere routers die N1 hebben !!!!!!
Niet alleen belkin heeft N1 routers!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan