Welke router

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightsage

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
80
We krijgen thuis 2 nieuwe computers boven hiervoor wil ik graag draadloos internet. Op dit moment kom Z1 van Ziggo binnen via de kabel maar als eer straks meerdere computers aan hangen kan dit Z2 worden. Verder is ook een vereiste voor de router dat er minstens 1 kabel uit kan om een pc beneden van internet te voorzien.

Wat is hier een goede router voor?

alvast bedankt
 
Kijk hier even.

Zou voor de D-Link - DIR-655,......zeeer stabiel!

Grtz.
 
We krijgen thuis 2 nieuwe computers boven hiervoor wil ik graag draadloos internet. Op dit moment kom Z1 van Ziggo binnen via de kabel maar als eer straks meerdere computers aan hangen kan dit Z2 worden. Verder is ook een vereiste voor de router dat er minstens 1 kabel uit kan om een pc beneden van internet te voorzien.

Wat is hier een goede router voor?

alvast bedankt

Hoi, ik zou bijna zeggen 'Wélke Z2 van Ziggo?' (zie bijlage)
Internet 'single' aanmerkelijk lagere down- en uploadsnelheden dan in het '3-in-1'-pakket .... :confused:

Er zijn meerdere 'goeie' routers.
Ziggo leurt zélf met Sitecom en Netgear, dus mag je bij problemen gerichte support verwachten ......

Zelf heb ik hier in Arnhem UPC, dus ook via de tv-kabel.
Ben zeer tevreden over Netgear, maar niet eentje die in de shop van Ziggo zit:

Router: WNR854T

Wil je profiteren van de Wires-N Draft functionaliteit; 300Mb/s (groter en sneller bereik), dan moeten ook je draadloze pc's draadloze netwerkkaarten hebben die dit ondersteunen.
Dat kán van Netgear, maar hoeft niet.
Bekabeld profiteer je uiteraard van de gigabit-snelheid als je daarvoor ook een gigabit netwerkkaartje in de pc beneden zet. Dat is trouwens geen voorwaarde, maar dat kost anderzijds de kop niet.
Belangrijkste 'ruis' bij draadloze netwerkkaartjes is trouwens vaak, dat de antenne's op de kaart zelf en dus direct achter de pc zitten. Er kan dus signaalverlies zijn, alleen om die reden al.
Vandaar dat ik vaak met netwerkkaarten met een externe antenne heb 'gewerkt' bij klantjes.

Voorbeelden:

Netgear: WN311T
Belkin N1
 

Bijlagen

  • scrndump.JPG
    scrndump.JPG
    44,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan