Welke routing settings icm proxyserver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Goede avond

wil belkin wireless route F5d7231-4 aansluiten op kantoor.
we hebben te weinig muuraansluitingen en kabels trekken is niet eenvoudig.

hier link naar product
http://www.belkin.com/support/product/?lid=en&pid=F5D7231-4

daarnaast willen we de mogelijkheid hebben draadloos te werken soms voor ons zelf, soms voor bezoekers (wel met WPA enz).

vandaar de keuze voor dit type.

wil deze aansluiten op 1 van de muurpoorten met de kabel die nu bij de belkin zit.

hoe moet ik de router nu instetten of kan ik deze simpel op DHCP laten staan ?

als proxy hebben wij een IP adrs zoiets als 192.168.92.1.

alvast bedankt voor de hulp.

Bedankt maar dat is allemaal redelijk bekend bij me. Heb al zeker 5-8 draadloze netwerken e.d. aangelegd.

Alleen de situatie op kantoor waar we dus enerzijds achter een andere router zitten is dus anders.

En daar probeer ik meer over te weten te komen.

Alvast bedankt

okay dan. Maakt het al stukken gemakkelijker.

als je hem op dhcp laat staan zou ik een andere range gebruiken.
DNS verwijzen naar je DNS servers in het netwerk (al zal dat op zo'n kleine schaal niet uitmaken)
de WANkant van de router bij voorkeur een vast ip-adres geven. Exclude optie.
Bridging van een wireless ben ik nog niet tegengekomen. Als dat kan hoor ik dat graag. dit ivm mn eigen wireless router die achter de server zit.

Bedankt

Als je zelf achter een server zit is dat m.i. vergelijkbaar zoals bij ons op kantoor.

Wat heb je dan ingesteld aan de WAN kant ?
Onze ip adressen zitten op 192.168.91.** en als DNS en gateway zijn 192.168.91.1

Ook voor email moeten wij dit laatse ip adres invullen bij imap en smtp.

WANkant maak niet uit. Als het maar in de range zit van je gateway (of in de exclude van dhcpscope. al is dat een tegenstelling ;-) )
Je moet wel in de in de range van je gateway 192.168.91.** zitten omdat hij anders je gateway niet kan bereiken (standaard subnetmask van 255.255.255.0).Vanzelfsprekend geen ip-adres geven dat al is uitgedeeld.

je laat de ip-adressen van je hoofdnetwerk uitdelen door een router of heb je nog een dhcp-server erstaan?

mbt smpt en zo:
in het nieuw aan te maken netwerkgedeelte zul je daar geloof ik geen last mee hebben. Hij sluist ze door naar de bovenliggende hoofdrouter.

check eerst of het werkt met een kabelaansluiting naar je nieuwe router toe. Pas daarna wireless.

nogmaals, zet gemakshalve de dhcp range van je nieuwe router op een ander nummer

Ik denk niet echt dat het een probleem zal worden voor jou hoor!

OK bedankt voor de nuttige tips. Ga woensdag aan de slag en zal dan verloop even terugkoppelen. Gr.

Niet helemaal gelukt

Hoi

heb dit gisterenavond geprobeerd.
de wizard van Bekin gebruikt ging goed kon internetten en emailen.

daarna aanpassingen gedaan home adres router, range e.d. maar toe had ie er geen zin meer in.

bijgaand print outs hoe de settings nu zijn.

waar zou ik wat moeten veranderen om weer "volledig"in het netwerk opgenomen te worden zodat netwerkdrives, printers op naam gevonden kunnen worden ?

lukt vwb netwerk schijf en 1 printer wel op basis van ip adres maar echt handig is het niet.

maar goed het moet wel werken en dat doet het nu wel.

alvast bedankt

ps kan bestand niet uploaden is te groot ook als ik er zip van (bijna 600 kb)
kan ik het eventueel ergens heen sturen ?

snarf,
ik heb je eergisteren een mailtje gestuurd zodat je het daar naar toe kunt sturen.
Nog geen reactie gehad.
Of is het al opgelost?

settings gekregen
Voor de geintresseerden:
Belkin is ingesteld als een vaste ip-client op 192.168.91.96 van de hoofdrouter
Belkin is dhcp-server op het net 192.168.2.200 - 192.168.2.253
subnetmask 255.255.255.0

belkin heeft zelf aan die kant het ip-adres 192.168.2.1
DNS ingesteld als 'automatisch door provider gekregen'

Opmerking,
en als iemand vind dat ik hier fout meezit, hoor ik dat graag.
Je zult die range naar de 192.168.2.255 moeten doen. bij dit subnet 192.168.2.0 is 255 nl de broadcast. Volgens mij moet hij wel opgenomen worden in de dhcp-range.

Wat krijg je bij een client op de Belkin bij ipconfig/all mbt de DNS-server?
Kun je dan pingen op naam? Pingen op FQDN?
Als dit allemaal nee is moet je dan toch als DNS-server de belkin-router opgeven.

(als dat lukt, probeer het dan ook eens met toch de hoofdrouter als DNS-server, maar met subnetmask 255.255.0.0 ingesteld op je Belkin. Range etc verder niet veranderen zoals je het nu hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan