Welke Samsung tv? c5100 (LED) of LE40C630 (LCD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laura155

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Berichten
2
Hoi,

Ik, als leek, heb echt geen idee welke tv ik nou zal nemen. Ik wil sowieso een Samsung. Lijken me de beste tv's. En hebben een mooie vormgeving (tja, vrouw he...).

Ik twijfel tussen de c5100 (LED) en de LE40C630 (LCD).

Beiden van 101 cm diagonaal.

Wie o wie heeft er verstand van en kan mij advies geven? Ik hoef geen ziggomodule, want ik heb zojuist de HD recorder gekocht, daar zit die chip al in.

Groetjes,
Laura

PS: Ik wil rond de 600 euro uitgeven. Als er nog andere tv's zijn, van rond die prijs, dan hoor ik het ook graag! Deze 2 kwam ik zelf tegen namelijk.
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Ik zou met deze twee type's op een papiertje naar bv mediamarkt ,Its gaan en vergelijken.
De led is in ieder geval goedkoper in gebruik dus dat is al een voordeel . en qua merken zullen ze niet onder doen dus dan is uiterlijk en beeld kwaliteit van belang en dat zie je beste live
 
Heel toevallig heb ik net voor de zomervakantie de Samsung LE40C630 gekocht want die internet@tv opties hoef ik niet.
Ik moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. Ook de kleuren zijn de beste voor een normale LCD. Het heeft weliswaar geen Ultra Clear scherm maar kan me geen betere voorstellen voor dit geld. (600 euro toen bij Mediamarkt).
Aan deze tv is een Humax 9200 gekoppeld (Ziggo digitaal). Ik kijk dan in principe digitaal via een SCART-kabel (dus weer analoog) maar ook dit geeft zeer goed beeld.
Regelmatig koppel ik mijn HD aan de USB-video ingang en kijk dan gedownloade muziekfilms. Met de juiste instellingen is het een onovertroffen combinatie.
Laatst de HD-versie van AVATAR op de HD gezet en bekeken. Geen enkele hapering of blokjes gezien.
Het geluid is voor deze TV best in orde. Het blijft tenslotte gewoon stereo. Wel heeft deze de mogelijkheid om een DTS-versterker eraan te koppelen.
De LG die ik heb gezien voor ongeveer dezelfde prijs, kon hieraan niet tippen. Ook de Philips niet en ben best wel gecharmeerd van Philips.
 
Hoi,

Ja dat zal ze zeker doen maar beetje ondersteuning is altijd beter;) . Aanvulling op mijn eerste bericht zie je in de winkel nog een type kan je altijd nog hier de voor en nadelen nog even vragen.
 
Welkom op Helpmij.nl

Ik ga zeer zeker mee met de eerste posting van Modag.
Hoe wij daarover denken wordt denk ik wel duidelijker gemaakt in het onderstaande topic.Let dan met name op de posting nr 10 van gast0225.

klikkerderklik
 
Uiteraard heb ik beide tv's bij It's bekeken... Alleen ik zie zo 1,2,3 het verschil niet eens! Aangezien het in prijs niet veel scheelt komen zij alletwee in aanmerking.

Het probleem is dus... Ik heb echt geen verstand van hertz, Ultra Clear scherm, enz.

Vandaar mijn vraag aan de kenners: als je deze twee kenmerken ziet; welke is dan beter?

LCD =

Specificaties:
- technologie: CCFL
- zichtbare beelddiagonaal: 40” (102 cm)
- resolutie: 1920 x 1080
- picture Engine: hyper real engine
- dynamic contrast: high contrast
- motion plus: 100 Hz
- wide color enhancer
- 1080 24p Real Movie (FHD)

Features
- connectShare Movie (USB): film / foto / Mp3
- teletext (TTXT): mega
- BD wise
- picture-in-Picture: 1 tuner PIP
- DTV Tuner Built-in / Ci+: DVB-T/C, MPEG4, Ci+
- game mode
- sleeptimer
- auto power off

- AllShare (powered by DNLA)


Aansluitingen
- HDMI / Anynet+ (HDMI-CEC): 4
- component (Y/Pb/Pr) / / Composite (AV): 1 / 1
- scart: 2
- digital audio (optisch): 1
- pc input (D-sub): 1
- USB: 2
- CI SLOT: 1
- hoofdtelefoon: 1

Audio
- Dolby: Dolby Digital Plus, Dolby Plus
- sound effect system: SRS theaterSound
- Dts 2.0 + Digital Out
- speaker type: down firing
- uitgangsvermogen: 2x 10 watt


LED =

Specificaties:
- zichtbare beelddiagonaal: 40” (101 cm)
- technologie: LED
- resolutie: 1920x1080
- picture engine: HyperReal engine
- dynamic contrast: mega contrast
- wide color enhancer plus
- clear motion rate: 100

Features
- allshare (powered by DLNA)
- EPG
- game mode
- OSD language: 25 Languages
- WiFi adapter support
- user interface: single Motion UI
- digital noise filter
- connectShare movie (USB): film / foto / Mp3
- teletext (TTXT): mega
- picture-in-picture: 1 Tuner PIP
- DTV reception: DVB-T/C
- DTV tuner built-in
- ethernet
- sleep timer

Aansluitingen
- HDMI / Anynet+ (HDMI-CEC): 4
- component (Y/Pb/Pr) : 1
- scart : 1
- pc input (D-Sub): 1
- digital audio out (optisch): 1
- USB: 2
- ethernet (LAN): 1
- CI slot: 1
- hoofdtelefoon: 1

Audio
- Dolby: Dolby Digital +/Dolby Pulse
- Dts 2.0 + digital out
- speaker type: down firing
- uitgangsvermogen: 2x 10 watt
- woofer


Kijk... Hier snap ik nou niks van... Van deze specificaties hierboven. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Oke dat wisten we niet dat je al gekeken had:d . Gezien de specificaties ontlopen ze beide elkaar niet zo veel.
Maar zelf zou ik voor de led gaan om de volgende punten:
1 Hij is zuiniger
2 Er zit een woofer in wat het geluid volgens mij ten goede komt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan