welke scriptaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikoster

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
hoi,
ik heb een vraag:
als ik een php bestand heb dat zijn html output constant verandert,
door invloeden van mijn website gebruikers.
een nadeel van php is dat je de pagina moet vernieuwen wil je de veranderingen zien.
is er een andere script taal met de zelfde eigenschappen of gedeltelijk (server-side) eigenschappen?
dus niet javascript... want dat is cient-side toch?
bedankt voor het lezen:thumb:

Hoi Ikoster,
Een php-bestand wordt tevoren op de server in elkaar getimmerd, en dan als complete html-pagina naar de bezoeker gestuurd.
Als de bezoeker iets verandert (klikt, invult), kan de pagina in principe niet meer bij de php komen (want de pagina was al samengesteld). Wat denk ik wel kan, is om tegelijkertijd met het veranderen dezelfde php-pagina op te roepen, maar dan met een aantal parameters die de veranderingen doorgeven.
Javascript is inderdaad client-side, maar is het nu niet net de bedoeling dat op de pagina van de "client" iets verandert? Dan zou het gewoon met javascript kunnen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Het is niet per se nodig om de pagina te vernieuwen om veranderingen te zien. Met AJAX (Asynchronous JavaScript and XML) kun je (ook als je fan bent van een andere voetbalclub ;)), delen van een website veranderen zonder de pagina te moeten vernieuwen. Het werkt met een combinatie van Javascript en een server-side taal. Voor meer informatie, voorbeelden en een tutorial kan je eens kijken op http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

bedankt

csshunter:
bedankt voor het snelle reageren maar je blijkt niet te begrijpen wat ik bedoel.
wat je zegt is voledig bij mij bekend:p

maar,
ik zal een voorbeeld geven stel je voor dat er een chatbox hebt.
als je een input veld invult en als het php bestand deze heeft verrekt staat hij in een data base.
ook als je niks invuld moet je wel de net geschreven berichten van de andere kunnen zien.

supersnail:
bedankt voor het reageren!
ajax klink mij al iets beter in de oren.
allen kun je niet direct met een mysql base synchoniserenn maar daar vind ik wel een oplossing op.
als er nog andere tips zijn zie ik die graag tegemoet

:thumb: ikoster

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan