Welke SD Kaart voor DVD kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualsander

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2000
Hoi,

Ik hoop dat ik deze vraag in de juiste groep stel.
Onze good old Sony camcorder met cassettebandjes heeft de geest gegeven. Daarom hebben we een nieuwe camcorder aangeschaft nl:
JVC GZ-E15 http://tinyurl.com/cxlb5ln

Nu moet ik hier 1 (of meerdere) geheugen kaartjes voor kopen. Het idee is om deze later met Pinnacle Studio 15 over te zetten naar DVD.

Mijn vraag: Wat voor type kaartjes kan ik het beste aanschaffen om op te nemen op DVD kwaliteit?
Extra info: Wij filmen zoals de meeste mensen (denk ik). Vakantie filmpjes, uitstapjes dat soort standaard dingen.

Alvast bedankt!!

Die kaartjes hebben eigenlijk in zoverre niets te maken met de kwaliteit van de opname.
Gaat er meer om de benodigde ruimte om de film op te kunnen slaan.
Leidraad is: hoe hoger de kwaliteit en opnameduur des te meer opslagruimte je nodig hebt.
Meestal staat dit wel ergens in de handleiding vermeld.
Vooral niet te vergeten, klasse 4 kaartjes worden niet voor niets geadviseerd, die zijn beter geschikt voor dit soort toepassingen. En uiteraard aardig in de prijs.

Die kaartjes hebben zoverre WEL te maken met de kwaliteit, als hij de filmpjes niet zo snel kan wegschrijven verlaagt hij de qualiteit om wel te blijven filmen. Spreek uit ervaring, doe ik er een normaal sd kaartje in dan wordt de kwaliteit vanzelf verlaagt, doe ik er een snellere in dan kan ik wel filmen in full hd ;)

@janco1997
Vandaar de aanbeveling klasse 4 kaartjes te gebruiken.

Bedankt voor de snelle reacties. Dus des te hoger de klasse des te beter.
Daarnaast heb je ook nog verschil in kwaliteit in kaartjes dacht ik:
SD
SDHC
SDXC

Waarbij SD de minste is en SDXC de beste. Correct?

Laatst bewerkt door een moderator:
Fout, voor Full HD (1080P) te filmen heb je minimaal classe 6 kaartjes nodig! Beter neem je gewoon Classe 10 kaartje, dan kom je qua wegschrijfsnelheden in ieder geval niet in de problemen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan