Welke server...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Hallo ik wil graag met een vriend een server opzetten. Gezien wij beiden gezamenlijk een webwinkel willen starten willen wij beiden van huis hieraan werken.

Zelf dachten wij om een server op te zetten zodat we gezamenlijk vanuit ons eigen huis de server kunnen benaderen en de hierop geinstalleerde programma's gebruiken en bestanden...

Wat is in ons geval de beste server voor de werkzaamheden die wij uitvoeren zoals voornamelijk de mail checken en de webwinkel aanpassen?

Moet het een nieuwe zijn of wil het ook prima met een 2e hands want dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn gezien wij net gestart zijn.

Ik lees graag de reacties....

Ik heb hier nog een server liggen, gratis af te halen. Bij intresse zal ik de specificaties opzoeken.

Waarom zou je zelf een server gaan draaien met alle onderhoud vandien als je voor een paar centen webspace kunt kopen bij een hoster? Ik heb diverse webshops draaien en amper problemen. Wil je dan zelf nog invloed hebben, dan zou je zelf een server kunnen huren bij een hoster.

Ik heb hem thuis liggen, en zal de specs moeten nakijken. Deze gegevens zijn onder voorbehoud.

Model: Fujitsu Siemens PRIMERGY TX200 S3
http://www.fujitsu.com/global/services/computing/server/ia/towerserver/tx200_s3.html

6GB geheugen en 1 dual core processor.

Ik hoef er alleen maar programma's en bestanden vanaf te draaien zoals outlook en office en dergelijke... De webshop blijft op de plek waar wij de hosting hebben afgenomen. Als deze server voldoet dan lijkt mij dat echt super om deze (hoe gek dan ook gratis op te halen) want dan zou ik hier echt super blij mee zijn.

Welke plaats woont u?

Ach uiteraard, je wilt he gebruiken als file/mail/print-server etc... Ja dan is dit aanbod toch geweldig! :thumb:

Ik woon in Dronten. Server heeft hier dienst gedaan als Domain controler, exchange server en webserver.

Is het ook mogelijk dat ik u kan bellen zodat ik een afspraak kan maken wanneer ik het op mag komen halen?

Ja, dat is mogelijk.
Rond 5u ben ik thuis, en stuur ik een PM met specs van de servers en mijn 06-nummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan