welke snelheid geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Funne

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Ik heb de volgende desktop: Acer Aspire T180-UB7H en moederbord Acer EM61SM/EM61PM. Ik wil 2 reepjes 2GB erin zetten ipv de 2x512 die er nu in zit.
Via geheugenwizard krijg ik te zien dat ik idd 4GB kan plaatsen, maar ik niet zien tot hoeveel Mhz ik kan plaatsen, nu heb ik 533. Ook weet ik niet of ik DDR-3 kan plaatsen, nu is dat DDR-2?

DDR is de eerste versie van de DDR geheugen serie.
DDR2 is de opvolger en DDR3 daar weer de opvolger van. Deze zijn niet onderling te gebruiken, omdat ze een andere pin hoeveelheid hebben. Jij hebt aan de snelheid te zien waarschijnlijk DDR2 geheugen.

Laatst bewerkt:
Even als aanvulling: op dit moment heb je DDR2 geheugen en ik zou dan ook 2 x 1GB DDR2 met dezelfde snelheid plaatsen. Loopt prima met de (AMD??) processor!

Even als aanvulling: op dit moment heb je DDR2 geheugen en ik zou dan ook 2 x 1GB DDR2 met dezelfde snelheid plaatsen. Loopt prima met de (AMD??) processor!

Ik heb inderdaad nu DDR-2, dus zal dat ook weer pakken. Ik denk aan dit setje:
http://tweakers.net/pricewatch/167247/kingston-valueram-kvr800d2n5k2-4g-4gb-(2x-2gb)-ddr2.html
Maar hoe weet ik hoeveel Mhz mijn PC aankan. Deze set heeft bijv. 800Mhz, kan mijn PC dat hebben en zo ja, wat is dan mijn max.?
Ik kan dit nergens terugvinden.

Ik zou gewoon 533 geheugen nemen, past precies bij de processor

Dat bepaal je aan de hand van de FSB (front side bus) van de processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan