Welke snelheid met voip/skype

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Goedenavond 'vrybody,

Ik heb een vraagje:
Ik ben voor een kennis van ons (een oude vrouw) een internetverbinding aan het zoeken.
Ze zal deze verbinding voornamelijk gebruiken voor videogesprekken in Skype, kleine downloads en wat mails+surfen. Nu zit ik in de knoop wat betreft de keuze: adsl of kabel.
Met adsl loop ik tegen de uploadsnelheid aan: Naar mijn ervaring heb je met adsl zowieso niet genoeg bandbreedte voor een fatsoenlijk videogesprek. Kabel is wat duurder, de levertijd is een maand en je krijgt een modem met één utf-poort ipv een draadloos modem/router.

Daarom zou ik graag van anderen hun mening willen weten over skype met adsl of advies welke ik voor haar zou moeten kiezen...

alvast bedankt

Ik gebruik al jaren Skype, in het verleden met een 4096/1024 verbinding, dit ging altijd probleemloos.
Uiteraard heb je geen vloeiende videobeelden maar volgens mij ligt dat ook aan Skype zelf.

Als het alleen voor een oud vrouwtje is dan zou ik lekker een goedkoop ADSL verbindinkje nemen voor haar.
Kabel is/kan idd wel veel sneller maar om te surfen/emailen/skypen heb je dat echt niet nodig hoor.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan