welke socket kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
net een nieuwe upgrade kit gekocht socket 1155. nu hebben we al 1150 was het nu verstandig om deze socket te kopen of gaat de 1150 er ook na een tijdje uit ?
zat eraan te denken om dan mijn setje maar te verkopen (met verlies) en 1150 te kopen maar als dit ook weer verdwijnt heeft dit weinig zin , wel ben ik er achter gekomen dat mijn I5-3470 net zo goed (zelfs beter scoort) dan een nieuwe I5-4440 socket 1150

dus een advies in deze

Welk set heb je gekocht en hoeveel heb je er voor betaald? Ik zie goede setjes die een jaar geleden top waren nu voor een lage prijs. Heb je dit set gekocht? http://www.alternate.nl/ALTERNATE/U...3470_-_8GB/html/product/1038170/?tk=7&lk=9527
Dat is een redelijke prijs hoor. Het moederbord zou een jaar geleden €75 kosten, de processor €190 en het geheugen €45 (dat is nu weer duurder) = €310, nu is het €284 met geheugen dat flink in prijs is gestegen.

289,- paar weken terug gekocht nieuw
I5-3470 socket 1155
asrock b75 pro 3m moederbord
geheugen 8 Gb 1600 van kingston

vraag is dus verstandige keuze of niet of beter voor een 1150 socket kit hadden kunnen gaan ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb je 2 laatste berichten even samenvoegen je weet dat je ook een bericht kan aanpassen.

Op zich zou het altijd beter zijn om de laatste serie te kopen maar is maar net hoe vol je beurs is

Intel gooit zijn sockets elke 2-3 jaar weg. Als je van plan bent langer te doen met je computer maakt de socket dus heel weinig uit. Zeer grote kans dat over 5 jaar socket 1150 ook niet meer bestaat.

dan houd ik dat upgradesetje maar (socket 1155) kan ik weer een paar jaar ertegen
zien we in de toekomst wel wat er dan weer komt want zo blijf je anders bezig (ook met geld uitgeven)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan