Welke software installeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chun

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hoi,

Ik heb net mijn besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd. Maar ik weet niet welke software ik moet hebben voor mijn videokaart. Hoe kan je zien welke merk je hebt en welke ik moet installeren?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Chun

Ik heb nu Everest Home gedownload. Alleen hoe moet ik nu kijken naar mijn drivers? Ik ben niet zo handig met dit soort dingen.

Bekijk bijgevoegde afbeelding maar eens,en zoek deze op jou Pc op in Everest,hier vind je alle informatie.

Bijlagen

• video.jpg
    video.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 47
Oké... ik heb gekeken en bij mij staat er niks. Dus ik heb geen videokaart?

Vertel eerst eens,waarom je denk dat je de drivers nog nodig hebt,zijn de beelscherm instellingen/resolutie niet goed?

Vertel eerst eens,waarom je denk dat je de drivers nog nodig hebt,zijn de beelscherm instellingen/resolutie niet goed?
Misschien om dat de TS Windows opnieuw geinstalleerd heeft en nu alleen maar een standaard VGA driver geladen is?

Nee, alles is goed. Alleen ik heb laatst de besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd, en dan wordt alles verwijderd. Dus ik vraag me af of je dan nog de videokaart software moet installeren. Bij de vorige computer die ik had, was dit wel het geval.

Hoi !

Als er in apparaatbeheer (rechtsklikken Deze Computer - eigenschappen - hardware - apparaatbeheer) geen gele uitroeptekens staan is alles goed geinstalleerd !

Greetz,

Harry.

Gedaan... Alleen 2 dingen zijn met gele vraagtekens. Zie bijlage

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zul je toch de drivers van je video-kaart (of grafische chip), en je geluidskaart nog moeten installeren !!

Heb je geen CD'tje met drivers bij de PC gekregen ?

Zo nee; vermeldt even merk/type van je PC dan kunnen we je helpen met zoeken.

Greetz,

Harry.

Pfff... het is een oude computer. Ik weet niet welke... Ik heb een screen gemaakt van 'Everest Home Edition'. Ik weet niet of je er veel aan hebt? Zie bijlage

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zo te zien aan de chipset heb je een PC-Chips mobo, met een Via Castlerock grafische chip aan boord.

Kijk es of je hier: http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/Do...er&DetailDesc=M789CG(V3.0A)&MenuID=35&LanID=0
kunt vinden wat je nodig hebt.

Is een beetje een gok, maar ik zal er niet ver naast zitten.

Greetz,

Harry.

P.S.: zie net dat de link niet meer werkt.
Kijk dan met Everest even onder moederbord naar de exacte gegevens, en zoek daarmee hier: http://www.pcchips.com.tw/PCCWebSite/Downloads/Category_Download.aspx?MenuID=6&LanID=0

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan