Welke software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Berichten
310
Ik ga een website maken met een .nl domein.
De software die ik nu gebruik is "Web Creator Pro 6".
Ik snap redelijk goed hoe dit programma werkt, maar ik zoek naar software waar ik een familie website mee kan maken waar
je als eerste moet inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, als tweede moet je zelf foto's (gallerij) kunnen toevoegen en downloaden (door met je account ingelogt zijn) en je hetzelfde met video's.
Eventueel ook een pagina waarbij ik een chat kan maken.

Is er software die dit mogelijk maakt en of dit ook nog een beetje te doen is zonder te veel te scripten zeg maar.

alvast bedankt!
 
Dus je bedoelt dat er een apart administratie gedeelte is, waar bepaalde mensen kunnen inloggen, en zo de site kunnen bewerken?
 
Ja waar mensen een account hebben enzo foto's kunnen uploaden enzo
 
Zou jij niet gewoon een CMS moeten gaan gebruiken?
 
CMS = content management systeem
Bijvoorbeeld Wordpress of Joomla of Drupal.

Een CMS is een systeem waarmee jijzelf en je gebruikers vrij gemakkelijk de inhoud van de website kunnen beheren. Wanneer het eenmaal draait.
Alleen het begin (het opzetten en inrichten) is misschien net een stap te moeilijk.
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel helemaal niet dat je het niet zou kunnen,
maar als je er nog niet mee bekend bent, is het niet iets wat je van de ene op de andere dag doet met goed resultaat.
 
@tecsman Dan moet je zeker alle scripten zelf maken en dus zelf typen?
 
Bij het gebruik van een CMS hoef je in principe geen scripts zelf te schrijven.

Waar het werk in gaat zitten is
  • het uitzoeken hoe het betreffende cms precies werkt; en daarvan afgeleid:
  • instellen van tig parameters (vaak makkelijk gemaakt door wizards of een gebruiksvriendelijke interface)
  • uitzoeken welke plugins/extensies/modules je nodig hebt (in jouw geval bijvoorbeeld om fotoalbums op te nemen in de site)
  • template (uiterlijk van de site) zoeken die bij je wensen past
 
Advies: probeer er achter te komen (surfen, lezen, kijken) bij welke CMS de fotoalbum functionaliteiten het best ontwikkeld of het meest gebruiksvriendelijk zijn.
Ik denk dat dat in jouw geval het belangrijkste criterium zou moeten zijn.

Ik heb zelf niet zo veel met foto's dus ik kan je daar niet mee helpen.
 
@tecsman Ik heb nu WYSIWYG web builder 8 geinstalleerd en daar zit al CMS in enzo, kan daar wel redelijk goed wat mee beginnen, ik volg wat tutorials enzo, maar snap nog niet alles want moet al wel een beetje scripten voor een wachtwoord enzo.
 
[...]maar snap nog niet alles want moet al wel een beetje scripten voor een wachtwoord enzo.
Dan heb je dus geen echt CMS, daarin zitten login systemen en gebruikersbeheer over het algemeen al ingebouwd.

Drupal zou overigens wel kunnen wat je wilt, maar het heeft een wat steile leercurve.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan