Welke software

• Onderwerp starter Onderwerp starter flz14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flz14

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2013
Hallo,
Ik wil beginnen met een site maken. Ik wilde dreamweaver kopen tot ik erachter kwan dat dat 538 euro kost.
Ik wil niet te veel uitgeven. Weet iemand misschien een software die goed is en niet te duur is? Ik werk op een MacBook pro

Hangt er van af wat je precies wilt. Als je een WYSIWYG programma wilt, zoals Dreamweaver, dan kun e Kompozer eens proberen (is open source en gratis). Als je zelf de code wilt schrijven (en daar leer je een stuk meer van) dan zou ik Sublime Text aanraden. Eigenlijk is het niet gratis, maar je kunt het net zo lang gratis proberen als je witl, je wordt alleen af en toe gevraagd of je het wilt kopen.

Maar hoeveel kost sublime text
70$ (dat had je trouwens ook zelf makkelijk kunnen opzoeken) maar je kunt het gratis proberen zolang je wilt.
En daarop kan je ook databases maken?
Om met een database te kunnen werken moet er database software op de server staan (MySQL bijvoorbeeld). De code die die database aanroept is met iedere editor te schrijven, zelfs met notepad.

dus als ik als server versio.com heb, is dat dan goed?

Als je PHP en MySQL wilt gebruiken wel ja. Je kunt bij versio (en de meeste andere hosts) ook phpmyadmin gebruiken om je database te beheren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan