welke sofware

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Ik wil erg graag websites maken en ook alle kanten uiteindelijk mee uit kunnen. Welke software kan ik dan het beste gebruiken?

Joomla, frontpage, wordpress zijn wat namen die ik tegenkom. Wat kan ik het beste gebruiken als ik er alles mee wil kunnen?

Wanneer je totaal geen verstand hebt is het handig om op de manier hoe ik begon te beginnen.
Ik begon namelijk met een programma genaamd: Studio Webdesign
Is heel mooi programma waar je een website mee kan maken zonder enig verstand ervan te hebben.

Wanneer je redelijk verstand hebt moet je Joomla gebruiken wat erg mooi en makkelijk is.

Wordpress gaat mijn volgende stap worden dus ik heb geen idee hoe dat werkt en of het makkelijk is.

(Ik heb momenteel met de volgende software gewerkt die ik kan aanbevelen:
Studio Webdesign Joomla Dreamweaver)

Ook op deze volgorde omdat Dreamweaver voor de wat ervaardere is.

Web creator 4. Hoeveel verstand? uuuhhmmm.....Ik heb het in de weegschaal gelegd en de wijzer geeft aan redelijk beetje. :-))
Heb nu een boek naast me liggen over HTML, CSS en Javascript... Probeer HTML me eigen te maken omdat je daar toch wel kennis van moet hebben wil je verder kunnen toch? Wat houd Joomla precies in ?

Joomla is een open source die je het makkelijk maakt om artikelen te maken, mooie menus te maken, mooie templates te downloaden, modules te downloaden en ga maar door.
Ook kun je heel veel op scriptgebied aanpassen als je weet hoe.

Ik zou als je een uitdaging wilt gewoon wat meer leren over html en dan een website maken op html met dreamweaver. Want CSS scriptjes enzo kun je wel downloaden. En gaan der wijs leren.

Mooi, ik zie graag het resultaat wanneer het af is ;)

(rutger@maffiastyle.nl)

Er zijn inderdaad diverse WYSIWYG-tools te vinden en het resultaat kan dan daadwerkelijk mooi zijn, maar als je echt meer wilt doen met het maken van websites, dan is verdere kennis van HMTL en CSS echt wel van belang! JavaScript/JQuery kan ook geen kwaad om daar zelf aan te snuffelen ... :d

Mijn advies is dan ook dat als je een WYSIWYG-editor gebruikt om na elke actie in het programma meteen ook te kijken in de broncode wat het resultaat is van uw creativiteit.

Komt altijd van pas!

Ik zou tevens pas een tool als Joomla of een andere CMS zoals MODx gaan gebruiken nadat er eerst een mooie template gemaakt is voor de website.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan