Welke soorten ram geheugen kunnen bij elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomt

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Nadat mijn eerdere topics zijn gesloten, maar even een nieuwe. Ik wil dus een geheugen upgrade doen van max 3gb, omdat Windows 7 niet meer aan kan. Er zit al 1gb in, en ik zoek eigenlijk een latje van 2gb op marktplaats. Moet het van exact hetzelfde merk zijn als wat ik nu heb? Of kan ik bijv Kingston 667 MHz er in doen? Mijn huidige geheugen is Corsair 1gb ddr2 667mhz valueselect. En hoeveel maakt het in gamen uit of je 2gb of 3gb hebt, is dit verschil te merken?
Mijn overige specs
Intel pentium e5300 dual core
Ati radeon hd5770
Asus p5qpl-am

Windows 7 heeft eigenlijk 3GB nodig wilt u een redelijke performance hebben, zeker met gamen. Voor een DDR2 geheugen werkt het optimaal als er 2 identieke reepjes van een en dezelfde fabrikant geplaatst worden. In dit geval dus 2x2GB.
Nu kunt u natuurlijk wel andere combinaties maken, maar die zullen minder performance verbetering opleveren dan 2 identieke 2gb reepjes. Automatisch zal het moederbord de geheugen snelheid aanpassen aan het traagste reepje.

Laatst bewerkt:
1GB is inderdaad weinig om mee te gaan gamen.

Welke windows versie heb je? de 32bit of de 64bit versie.
De hoeveelheid geheugen die windows ondersteund hangt hier aan vast.
De 32bit ondersteund maar tot 3,3GB en de 64bit veel meer.

Je kunt op marktplaats DDR2 667 of DDR2 800 zoeken.
800 is wat meer in omloop dus ook wat makkelijker te vinden.
De 800 balk gaat dan gewoon op de 667 snelheid draaien, maar het past wel gewoon.
Merk maakt niets uits.

Je zult wel verschil merken met gamen tussen 1 en 3GB. Het spel heeft dan meer adem ruimte.

Een nieuw 2GB stripje kost ongeveer 36 euro nieuw.

Laatst bewerkt:
Ik heb 32 bit. En is het verschil 2gb en 3gb groot, als ik het goed begrijp kan bijv Kingston of adata ddr2 gewoon bij mijn corsair ddr2?

Jips die passen gewoon bij elkaar. Het is niet merk gebonden.
Als je dan toch extra geheugen erin prikt, neem dan een balkje van 2GB.

2GB is zelf ook al aan de krappe kant voor gamen, 3GB houd je al een beetje over.

Alles is nu wel gezegd over een geheugen upgrade van deze TS.
Al vanaf februari bezig met diverse topics hierover.

Ook hier dus maar een slotje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan