welke specificaties nodig??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lottek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Hey,

Mijn huidige laptop is aan vervanging toe. Zelf heb ik niet veel verstand van laptopspecificaties. Daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer bij mijn zoektocht naar een nieuwe laptop.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met welke specificaties ik nodig heb en op wat voor prijs ik moet rekenen.

ik gebruik mijn laptop voor
- tekstverwerking
- research op internet
- kijken van films
- Draaien van muziek
- een aantal programma studieprogramma's als spss, vensim en arena (geen zware programma's)

Verdere eisen
- Ik vervoer en gebruik mijn laptop veel, moet daar tegen kunnen
- Ik moet verschillende dingen naast elkaar kunnen doen. Tekstverwerken en op de achtergrond ook internet en muziek.

Alvast super bedankt voor jullie reacties!!!

Denk je dat je het aan kunt met een netbook? Want die zijn klein en kunnen vaak beter tegen een stootje. Maar jammer genoeg zijn ze vaak niet zo snel tenzij je er zelf meer ram in zet.(was bij mij zo)

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Misschien even de scherm grootte opgeven en misschien toch een richt prijs ;)

Ik denk dat een netbook niet geschikt is doordat ze voor mij vaak te klein zijn. Daarnaast kan je daar ook niet echt een film op kijken (of heb ik dat mis) en genoeg bestand kan opslaan.

Ik heb nu een beeldscherm van 15,4 inch. Deze grootte bevalt me wel. Groter (of iets kleiner) zou ik ook prima vinden.

Richtprijs is onder de €650, liefst wel stuk goedkoper als dit mogelijk is voor mijn gebruik.

Hoi,

Is deze misschien een optie voor je prima merk en ook degelijk. dit is ook nog een prima optie

Laatst bewerkt:
Film kijken vind ik juist fijn op mijn netbook maar het beeldscherm is wel klein en ik snap dat sommigen dat niet fijn vinden.

Wil je voor iets minder geld dan de beide Asus machientjes kosten een nog wat snellere processor, een snellere videokaart en een 25% grote hdd, dan is dit misschien ook wel interessant.

Die opties zien er allemaal mooi uit.

Kan iemand alleen vertellen wat voor soort specificaties ik ongeveer nodig heb. Wat voor processor, hoe veel geheugen en dat soort zaken.

Hoi,

Gezien deze:Ik moet verschillende dingen naast elkaar kunnen doen. Tekstverwerken en op de achtergrond ook internet en muziek.
zou ik toch denken aan iets zwaarder als een I3 de link van gast0225 zou dan de beste optie zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan