Welke ssd zou voor mij geschikt zijn?

• Onderwerp starter Onderwerp starter byevo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

byevo

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo helpmij leden,

Ik ben recentlijk begonnen met mijn pc te upgrade en nu ben ik op het punt gekomen dat ik graag er een SSD in wil zetten.
Maar nu weet ik niet welke ssd ik moet nemen ik wil namelijk niet eentje die heel duur is maar ik wil ook geen slecht kwaliteit ssd.
Ik heb zelf nu een Acer Aspire m7811 met een nieuwe videokaart ik geloof de Nvidia gt 9800 Ti en 12 gb aan ram
Ik wil op mijn toekomstige SSD vooral windows zetten en een paar videobewerk programma's (zoals Adobe after effects, Sony vegas, Cinema 4d en boujou)

Trouwens ik ben nieuw op dit forum dus als ik deze post op de verkeerde plek heb geplaats sorry dan!
Ik hoop dat dit voldoende info is om mij te helpen.

groeten,
Tom

Ja maar ik vroeg me af of dat groot genoeg is?
ik had ergens gelezen dat he namelijk niet goed is voor een SSD als die ver vol zit 2/3 bijvoorbeeld?

Wat is je budget?

Overigens als je ook photoshop e.d. wil gaan installeren kan ik je adviseren om toch voor een iets grotere SSD dan 60-64GB te gaan kijken, denk aan 120-128GB.

Aanraders zijn in ieder geval: Crucial M4 (is zeer recentelijk nog goedkoper geworden) & Samsung 830.

ik dacht aan net iets meer dan honderd euro 150 euro ofzo? of is dat niet redelijk?
Wat is op dit moment nou de beste SSD prijs maakt niet uit maar dan heb ik even een idee hoeveel die kost
Tom

Ok, als je budget tussen de 100-150 euro ligt, dan zou ik zeker een 128 GB schijf nemen.

Crucial M4 is iets goedkoper maar heeft een wat lagere schrijfsnelheid dan de Samsung (die lagere snelheid ga je denk ik nooit merken maargoed): klik voor prijzen
Als je iets meer te besteden hebt, dan neem je de Samsung: klik voor prijzen

Eventueel kan je ook wat completere pakketjes kopen, zoals de samsung met wat extraatjes: klik (kost iets meer, maar misschien dat je deze extra's graag hebt?)

En dan nu: waarom deze 2 schijven:
1) Betrouwbaarheid: schijven zoals die van OCZ hebben een hele hoge uitval. Samsung en Crucial hebben schijven die bewezen een zeer lage uitval hebben (minder dan 1% tegen 20% of meer van OCZ). Uitval & evt. dataverlies zit niemand op te wachten.
2) De specificaties van veel schijven, zoals de Vertex 3 bijvoorbeeld zijn specificaties die alleen in optimale situaties behaald worden. Dit truucje wordt bij alle ssd's uitgehaald met een zogenaamde Sandforce controller. In werkelijkheid wordt de zeg 550MB/s nooit gehaald en zit je vaak rond de 150-200 MB/s. Zowel de Crucial & Samsung schijven halen de opgegeven snelheid wel in het echt!

Dus eigenlijk als ik het goed begrijp is de Crucial beste optie vanwege zijn kwalititeit/prijs verhouding?
Op dit moment zit ik dan toch op de Crucial M4 aangezien ik denk dat ik de completere pakketjes nodig ga hebben en ik daar dan wat meer geld voor over hou met de crucial.
Heeft u dan nog dingen waar ik op moet letten in combinatie met mijn computer? (acer aspire m7811) ik had gezien dat ze een test hadden op crucial.com waar dit uitkwam maar volgens mij is dat de acer aspire m7811 met een intel core i7 (die van mij heeft voor een of andere reden een i5 vraag me niet waarom)
Maakt dit uit? of maakt het voor de assemblage om het maar netjes te zeggen niks uit ?

Crucial heeft onder de betrouwbare SSD's op dit moment de beste prijs/kwaliteitverhouding. Overigens vind ik persoonlijk het uitgebreidere pakketje wat duur van Crucial omdat er alleen een bracket bij zit, een 2.5 inch --> 3.5 inch bracket kan je eventueel ook zelf los kopen, is niet zo duur en qua kwaliteit maakt dit niets uit op de SSD, sommige mensen plakken de SSD vast met tape of ligt hij gewoon los.

Qua assemblage maakt het weinig uit welke pc je hebt. De enige vereisten zijn: een vrije SATA aansluiting op het moederbord, SATA stroom kabeltje vanaf de voeding + SATA data kabeltje en eventueel kan je de SSD vastzetten in de behuizing met behulp van een bracket wanneer er geen 2.5 inch bay is in de behuizing.

Maar is dan die kit van Crucial juist niet handig want als ik die heb zou die altijd moeten werken in me systeem toch? en krijg je bij die crucial kit dan ook de data kabel en de eventuele stroom kabel als ik deze niet heb in mijn pc?

Is het zeker dat er nog een slot vrij is vanaf de voeding? (voor het power kabletje)
want ik zag net dat ik maar 3 euro hoefde te betalen voor zo'n sata kabeltje hierzo
en de power voor ongeveer 6 euro hierzo
dat vind ik toch wat anders dan 40 euro extra ;)
of zijn dit niet de goede spullen?

je hebt eventueel een molex naar sata power verloopje nodig, en uiteraard een sata datakabel zoals die rode van jouw linkje, of deze (koop geen dure SATA3 kabel, dat is onzin, elke SATA kabel kan die snelheid halen).

dus dan heb je die power kabel van 6 nodig voor de lengte en die molex verloop zodat die power kan worden aangesloten?

Ik weet niet welke kabel van 6 euro jij linkte, want die link van jou is naar meerdere kabels. Op die site die jij linkt is de goedkoopste 3.99 euro, je moet het onder deze link: molex naar sata

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan