welke ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1977

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mij pc te gaan voorzien van een ssd.

Ik heb al een aantal tests bekeken op internet, maar ik word er nog niet heel veel wijzer van, want het lijkt of er bij elke test weer een andere winnaar uit de bus komt.

Het is wel de bedoeling om er minimaal een 120 GB schijf in te zetten, verder blijft er nog een 500 GB sata schijf bij in zitten (de tweede schijf ga ik gebruiken in een andere pc)
Heel veel grote bestanden zoals films, muziek en foto's komen er niet op te staan aangezien ik die op een externe hdd op de router ga zetten.

Ik heb mijn systeem wel ingevuld maar ik weet niet hoe ik hem hier kan plaatsen, ik heb een ASUS M5A97 R2.0 MoBo

De schijven waar ik nog een beetje tussen twijfel zijn:

Kingston SSDNow V300 120GB SSD schijf met bracket
Kingston HyperX 3K 120 GB SSD schijf met bracket
Samsung 840 series 128GB Pro SSD schijf
Samsung 840 EVO 250GB sata basic SSD hardeschijf

Nu heb ik dus gelezen dat de Kingston V300 niet zo denderend is, maar ik heb ook gelezen dat de samsungs op de lange baan niet extreem goed zijn. Ik hoef niet perse de goedkoopste, of de allerbeste, maar ik wil wel graag eentje die een goede prijs kwaliteit verhouding heeft.

Het is gewoon een beetje voor huis tuin en keuken gebruik, dus extreme games worden er niet echt op gespeeld (voorlopig) maar wat niet is kan natuurlijk nog wel komen.

Groetjes Marcel

Je hebt daar een mengelmoes van technieken, nandversies en controllers staan. Dat maakt vergelijken natuurlijk ook wel erg moeilijk. 120G versies zijn bijna altijd langzamer dan grotere SSD's. De performance van een schijf is afhankelijk van het gebruik. Alle genoemde schijven zijn sowieso veel sneller dan standaard HD's.

De samsung EVO is relatief goedkoop, betrouwbaar en goed genoeg. De kingston zou ik persoonlijk zonder meer verruilen voor de crucial M500 120. De crucial is goedkoper, betrouwbaarder en heeft een aantal geavanceerde features die je normaal niet vind op de die prijsklasse. Wel wat langzamer in sommige scenario's maar dat is nog steeds relatief.

De samsung pro is eigenlijk, bij deze grootte van SSD zijn meergeld niet waard, hoewel die wel zonder meer de snelste is.

Hallo
die van de aldi had ik gezien in de folder, en de evo 250 hebben ze bij wehkamp in de aanbieding voor 130 vandaar dat die er ook tussen stond.

Maar dus als vuistregel geldt een beetje hoe groter hoe sneller?

@wampier
De crucial m500 240, is die ook beter dan de samsung evo250?

Laatst bewerkt door een moderator:
Die evo is een van de snelste ssd's op het moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan