Welke standaard lettertypes ondersteunt windows (xp)?

• Onderwerp starter Onderwerp starter HSC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HSC

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2006
Ik gebruik een speciaal lettertype voor mijn website, maar constateerde op een andere computer dat deze dit lettertype kennelijk niet herkent en ondersteunt.
Hoe kom ik erachter welke lettertypes op elke computer precies hetzelfde afgedrukt worden, m.a.w. welke standaard lettertypes ondersteunt windows?

ZipPe zei:
Kijk eens in C:\WINDOWS\Fonts :)

Probleem is alleen dat hierin ook toegevoegde letetrtypes staan die niet door elke computer herkend en ondersteund worden..

HSC zei:
Ik gebruik een speciaal lettertype voor mijn website, maar constateerde op een andere computer dat deze dit lettertype kennelijk niet herkent en ondersteunt.
Een pc kan voor websites alleen de fonts gebruiken die op die pc geïnstalleerd zijn.
Je kunt dus het best een font gebruiken dat op elke computer staat.
Je zult erg veel moeite moeten doen om computers te vinden die niet met Times New Roman, Arial, Verdana of Tahoma om kunnen gaan, dus die kun je altijd gebruiken.
Wil je toch speciale lettertypen gebruiken, dan kun je daar het best een afbeelding van maken, maar dat is eigenlijk alleen handig voor koppen en titels.
Voor grote blokken tekst is dat niet zo geschikt. Daarvoor kun je de bezoeker beter de mogelijkheid geven dat speciale lettertype te installeren.

Guus.

Laatst bewerkt:
Prima antwoorden, probleem opgelost.. bedankt.

Ik zal eerst kijken bij de standaardlettertypes of daar een geschikt lettertype bij zit en anders maak ik er een afbeelding van aangezien het in mijn geval om een oneliner gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan