Welke taal moet ik na html,xhtml leren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

malvado

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hoi jongens en meisjes, alles gd? Ik ben html and xhtml in het Engesl aan het leren maar dit verloopt zo snel dat ik denk dat ik binnenkort toch een nieuwe taal zal moeten leren. Ik wil websites perfect leren bouwen. Ik zat te denken dat ik misschien na html and xhtml het beste php kan gaan leren, maar ik hoor mensen over css beginnen. Welke taal denken jullie dat ik na html, xhtml moet lerwen? En post aub geen tutorials maar geef de link van een goed boek waarmee ik de taal Php of css volledig leren kan. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik durf te zeggen dat als je HTML goed wilt kunnen toepassen je per definitie ook CSS moet leren. CSS is echter kinderlijk eenvoudig en heeft een zeer beperkte syntax. Als je html al snel onder de knie hebt zul je binnen no-time ook CSS kunnen. Als je eenmaal HTML en CSS kunt toepassen, zou ik eens gaan kijken naar dynamische server side scripting talen, waarvan PHP toch wel de belangrijkste is.

Bekijk eens deze website: http://www.web-garden.be/

of als je een boek wil hebben is "het beste van CSS" vooral een boek voor gevorderden.

Jouw website heeft mij interesse opgewekt voor css. Ik ben op zoek naar een boek dat mij alles leert over css. Dus geen beginneers of gevordeden boek, maar gewoon een boek alles mee te leren.

als je eenmaal html en css onder de knie hebt ben je wel even verder, css is kinderlijk eenvoudig klop idd in het begin, wil je echter alle ins en outs weten ben je wel even bezig.

Een taal die je daarna wilt leren hangt helemaal af van je voorkeur, wat wil je gaan leren en waar ligt je interesse: ga je meer voor front end dan zou ik eens gaan kijken naar Jquery, ligt je interesse meer bij backend kun je kiezen voor PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan