Welke taal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaAlberta

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Hoi,

ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik mijn vraag kwijt moet... Ik heb nog niets om te testen maar de vraag gaat niet over een specifieke taal, meer de vraag welke taal...
Ik wil een soort van kennisbank gaan maken, waar je aan de hand van bepaalde vragen en de antwoorden daarop door een probleem heen geleid wordt. Een beetje ala plantendeterminatie.
1. heeft het groene bladeren: ja-> ga naar vraag 2, nee -> ga naar vraag 3.
2. heeft het blad gekartelde randen: ja -> ga naar vraag 4, nee ga naar vraag 16... etc.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit het makkelijkste aan kan pakken. Welke taal kan ik hiervoor het beste gebruiken? Zet je hier een database achter, of is excel voldoende?

groetjes Lisette

Heb je al ervaring met bepaalde talen? In principe maakt het niet zoveel uit in welke taal je dit schrijft.
Visual Basic is in ieder geval best eenvoudig om te leren.

Moet het door iedereen gebruikt kunnen worden? Zo ja, dan zou ik het denk ik zelf op een website plaatsen. Dan zou je met PHP en MySQL uit de voeten kunnen.

Hoi hoi,
ik heb wat ervaring met VB binnen Excel en ben een tijdje geleden met Java begonnen. Helaas ging het Java programmeren echt sec over java en was er weinig aandacht voor het gebruiken van een database of excel sheet achter het programma zelf.
Mijn eerste insteek was een excel/vb bestand maken, en ik begrijp dat dat zou kunnen... Ik wil eea misschien tzt op een website zetten, dat is helemaal geen slecht idee. dat is eigenlijk best een goed idee :) Dan moet ik weer terug de boeken in en kijken hoe PHP ook al weer in elkaar zat... dat is eventjes geleden om eerlijk te zijn LOL.
hartelijk dank :)
gr Lisette

Ok, PHP all the way.
Laat maar weten als je een vraag hebt.

Verplaatst naar de sectie PHP.

Als je Java gewend bent dan zal PHP even wennen zijn ivm dat PHP de helft van de OOP niet ondersteunt en loose-typing gebruikt. Let daar op.

Je zou ook kunnen kijken naar Ruby, of zelfs Python. Als je nu nog geen voorkeurstaal hebt dan hangt de keuze qua taal meer af van hoe eenvoudig het is om een goede hoster ervoor te vinden als je geen VPS wilt gebruiken.
Wat je wilt doen is grotendeels databasewerk, het enige wat de applicatie gaat doen is de keuzes tonen en op basis daarvan de volgende opties ophalen.

Een veel interessantere vraag is hoe je de boomstructuur gaat implementeren in je database want daarin mogen bijvoorbeeld geen recursieve relaties komen te zitten en hoe ga je dat afdwingen en bocht-databases zoals MySQL?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan