Welke tablet is geschikt voor mijn opa?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Berichten
310
Hoi,

Wat is de beste tablet geschikt voor oude mensen (opa's en oma's)?
Het moet wel een tablet zijn die heel gebruiksvriendelijk is, dus redelijk snel, makkelijk te bedienen en er leuk uitziet kwa interface maar ook begrijpelijk is kwa interface, dus je moet wel snappen welke knop de terug knop is als je een beetje vergeet achtig bent.
Ik denk zelf dat het een iPad wordt maar ik weet het nog niet zeker, misschien is er nog wel een betere tablet verkrijgbaar.
Het budget ligt rond de €500,-.

Groet,
 
Ik ben zelf geen apple fan maar eerder android... Maar als het voor wat oudere mensen is zou ik wel de ipad aanbevelen, duur maar is erg wentbaar en makkelijk. Zelf me moeder kan er mee overweg! (dat zegt erg veel).
 
Yeb me vader heeft er een.

daarom even deze punten vlogen.

-1. totaal geen ervaring met computers of wat dan ook of er gewoon slecht in neem dan een ipad.
-2 weet je hoe je update en programmas instaleert neem android.

maar voor jouw budget is apple zeker aan te bevelen (al hou ik niet van apple)
 
In deze situatie raad ik, net als de mensen voor mij, een iPad aan. Voor Android heb je meer technische kennis nodig en bij een iPad kan er qua instellingen minder snel iets mis gaan.
 
dankje voor de betere vertaling voor mij :p ik krijg het maar nooit goed op me scherm :D
 
Wat willen ze gaan doen met de tablet? Alleen wat surfen op het internet of ook tv kijken erop?
Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is wat je kiest.

Misschien verstandig eerst wat reviews te lezen en aan de hand daarvan een keuze te maken.
 
Hallo,

Aller eerst al bedankt voor deze reactie's!

Mijn opa kijkt altijd op internet op bijvoorbeeld nieuws pagina's en hij bekijkt vaak foto's die in zijn bestanden staan.
Voor de rest is hij nogal vergeetachtig sinds begin dit jaar en daarom moet hij iets hebben dat hij niet zo snel kan vergeten, dus het moet makkelijk zijn en het moet snel zijn en je moet er geen problemen mee hebben zoals bijvoorbeeld updates en dat hij zou vast lopen. Hij heeft daar geen verstand van dus daarom moet het gewoon kunnen zijn: Hij drukt op de knop en hij kan beginnen door op het internet knopje te drukken op het scherm en zo even te gaan internetten en daarna legt hij hem weer weg. Ook moet de tablet ligt zijn want hij kan geen zware dingen meer tillen zoals bijvoorbeeld laptops en hij moet de tablet ook in zijn hand kunnen houden of hem op zijn schoot kunnen leggen.

Mijn opa is niet zo handig meer en kan behoorlijk zeuren moet ik eerlijk zeggen, het moet gewoon zijn dat die tablet hem niet in de steek laat zeg maar even wanneer hij hem nodig heeft.
En niet dat elke keer als wij langs komen dat hij weer begint over dat hij problemen ermee heeft zoals bijvoorbeeld geen internet of het ding doet niet wat hij wil.
En ik denk ook inderdaad dat een iPad goed voor hem is.
Ik ben zelf ook geen Apple fan, ik ben meer van Microsoft en Android maar voor mijn opa maakt het niet uit want die snapt dat toch niet.

Maar is de 2de generatie iPad ook goed om die voor hem te kopen?

Groet,
 
Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso voor een ipad gaan gegeven het gebruikers gemak. Wat betreft de 2 of 4 zou ik voor de 2 gaan als hij nog nooit eerder een ipad heeft gehad merk je hier geen verschil. Ik denk ook niet dat hij er erg zware programma's op gaat draaien dan is het prima als je 2 hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan