Welke tekens kunnen in mappen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hovawart

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Welke (speciale)tekens worden er in de mappen door windows Xp ondersteund ?? Ik wil een map aanmaken met de opzet:

"Æ naam van de mapÆ",

Edit: "Kijk en daar gaat het al mis, " Æ " had een v'tje in een soort underscrpit moet zijn, uit de speciale tekens"

waarbij de bedoeling is dat deze map altijd als laatste in de verkenner wordt weergegeven. zoals onder

1map
2map
$map
%map
Amap
Bmap
Cmap
Æ map

De standaard tekens ( boven de cijfers ) komen altijd boven te staan, terwijl ik ze juist aan de onderzijde wil zien.( de rest v/d mappen wel op alfabetiche volgorde )

Ik twijfel of windows met eens gaat worden met mijn oplossing, tekens knippen+plakken uit word. Zeker als deze mappen verplaatst of gebackuped gaan worden.

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, eventueel een alt. oplossing?

Google en div. forums hebben me tot nu toe geeen duidelijkheid kunnen geven.

alvast bedankt

Welke tekens allemaal niet of wel worden ondersteund als mapnaam, kan ik je vooralsnog niet beantwoorden. (uitproberen)
Het sterretje en vraagteken doen het bij "mij" ook niet.
Alhoewel ik gezien heb dat bij anderen dat wel mogelijk is. Dit was wel op een Spaanse XP of dat nu aan de taal instellingen ligt weet ik niet . Interessante vraag zal eens gaan zoeken:)

Als ik je vraag verder goed begrijp wil je van de automatische schikking van de mappen af ?!
Dat kan je doen door in de map met rechts te klikken en te kiezen "pictogrammen schikken op" en kies daar weer voor gewijzigd.

Daarna moet je nog even naar Extra, mapopties. weergave.
daar de regel "De weergave instelling voor elke map opslaan "aanvinken..

Dan kan je ze door elkaar husselen zo als je dat zelf wil
:thumb:

TIP
Stel die vragen over speciale tekens ook eens op DIT
Forum, daar zitten een paar echte goede Nurts en krijg je wellicht snel antwoord. Daar zal beslist een .reg tweakje of script voor bestaan.

P>S
Er zijn 3 tekens die niet als map naam doorgaan dat zijn het vraagteken? De Slash/ en de Asterisk*.
Omdat deze door de computer gereserveerd zijn voor andere doeleinden. De slash / is vrij logisch omdat deze ook in je adresbalk wordt gebruikt dus gaat dat niet inverband daarmee..
Dus zouden feitelijk alle andere tekens gebruikt moeten kunnen worden..:)

Alhoewel ik gezien heb dat bij anderen dat wel mogelijk is. Dit was wel op een Spaanse XP of dat nu aan de taal instellingen ligt weet ik niet
Snap ik dan ook geen hol van:confused:

Laatst bewerkt:
de optie gewijzigd in pictogrammen schikken zit er bij niet in.

ps.
Het is me wel gelukt om de gewenste tekens in de map te krijgen, maar ben bang dat windows in de toekomst er over gaat valllen, met wellicht beschadigde bestanden als gevolg.

nou niet direct die tekens, die accepteert Xp echt niet.

Overige tekens worden wel geaccepteerd, maar blijft windows dat accepteren ? of ben ik na een backup terugzetten of het verplaatsen van die map ofzo dan weer alles kwijt? aangezien dat het niet de standaard tekens die windows normaal gebruikt .

ps. idd het is Windows Xp professional edition

Wat ik eigenlijk wil is een map creeren die ( ongeacht de namen van overige mappen) , altijd in alfabetische volgorde als laatste word weergegeven. Ik dacht het op te lossen met caracters, maar andere suggesties altijd welkom.

Heb je Pro?? Kijk dan nogmaals goed, ik heb anders toch duidelijk de optie "gewijzigd" erbij staan wanneer ik rechts klik in het veld
en kies voor "Pictogrammen schikken op"
Kijk anders eens onder het tablat "Beeld" dat in je werkbalk staat.

Capture.jpg

:thumb:

Denk verder niet dat je bang hoeft te zijn voor probleem vanwege de speciale tekens...

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan