welke televisie is beter zie links

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond,

Persoonlijk zou ik voor de Philips gaan. wat meer speaker vermogen en is wat zuiniger en en denk een wat beter merk.

Ok bedankt.
Ik hoor ook meer positives over philips, maar de samsung heeft een ingebouwde media player.

Ok dankje, en waarin is philips een beter merk, behalve energie en speakers, want ik heb al een home cinema en energie hoef ik niet zelf te betalen ;)

Heb hier zelf een PHILIPS Tv en ben hier net altijd even tevreden over. Afstandsbediening wil niet altijd werken en soms doe ik de TV aan zonder dat er beeld is, maar wel geluid, ik zou het wel weten. Samsung dus. Verder is het gamen met HDMI aansluiting met PS3 top! Mooie qualiteit maar ik weet niet beter want dit is me eerste HD televisie die ik ooit heb gekocht/gezien, dus ik weet niet hoe andere er precies uitzien, maar ik vind het beeld haarscherp.

Dankje voor je reactie, het beeld is dus wel heel goed?

Hoi,

Ja dat is maar welke ervaring je hebt ik heb hier een Philips staan en bevalt prima en als ik in een winkel een Samsung bekijk dan vind ik vaak het beeld erg schreeuwerig scherp al zal dit niet de juiste uitdrukking zijn maar de Philips kijkt wat rustiger maar wederom persoonlijke mening.

Dit zijn nou typisch van die dingen: Dat moet je gewoon zelf zien.
Kwaliteit zal het mekaar niet veel ontlopen.Hooguit het verschil in optiesZoals die mediaplayer.Qua beeld moet je gewoon echt lijfelijk zien.

Ik heb een deels afwijkende en deels overeen komende mening (met de vorige posters en ben het overwegend helemaal eens met wat Frank schrijft):

ik heb voor dit soort vragen een standaard antwoord dat ik nu zelfs ga opslaan als Wordbestandje zodat ik het bij een volgende soortgelijke vraag kan 'plakken':

de meeste 'gangbare' grote merken doen (technisch) niet voor elkaar onder en daar waar er verschillen zijn gaat het dan soms ook wel een beetje om de kraaltjes en spiegeltjes.

Merkgebondenheid en naamsbekendheid (door marketingstrategie) spelen daarbij m.i. een niet geringe rol, e.e.a. in het kader van : "Bij welk merk voel ik mij thuis".

Dan de m.i. meest belnagrijke factor bij het uitzoeken van een TV :

ga naar een winkel, ga op een afstand van een meter of 5 staan en kijk gewoon welk kastje het beste beeld heeft (voor jouw ogen / wat jouw hersens als fijn / prettig ervaren). Kijk daarná pas naar merk en prijs.

Een heel mooi voorbeeld waren wellicht in de jaren tachtig de Philips TV's en de Sony's. De Philips kastjes hadden een 'warmer' beeld, de Sony's een 'harder' beeld. Dit kwam voornamelijk doordat Philips gebruikte maakte van een heel andere beeldbuistechniek dan Sony. Philips had zijn eigen beeldbuizen (eigen octrooi) en Sony had de Triniton. Er waren in die jaren overigens maar 3 beeldbuisfabrikanten : Sony, Philips en ITT. Elke TV die ergens op deze aardkloot werd gebouwd, had een buis van één van deze drie fabrikanten.

Mijn advies luidt samengevat: ga naar een winkel en laat je ogen bepalen wat je mooi vindt. Kom dan terug met één of twee machines en stel je vraag nogmaals. Dan beoordelen we die op kraaltjes en spiegeltjes, e.e.a in samenhang met de vraagprijs.

Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jouw was ook eens naar led inplaats van lcd kijken.
Als je toch een nieuwe wilt kopen is in elk geval goedkoper in stroomverbruik.

Mvg, Rinus.

Ook dat is een feit. Persoonlijk zou ik echter dan wachten tot het najaar van 2011. Dan hebben we inmiddels de 3e generatie LED en dat verdient wellicht de voorkeur boven generatie 1 en 2.

Dan zou ik zeker eens kijken naar LG.
Ook een fabrikant die zijn eigen panelen fabriceerd.
Of panasonic
sony
sharp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan