Ik heb een deels afwijkende en deels overeen komende mening (met de vorige posters en ben het overwegend helemaal eens met wat Frank schrijft):
ik heb voor dit soort vragen een standaard antwoord dat ik nu zelfs ga opslaan als Wordbestandje zodat ik het bij een volgende soortgelijke vraag kan 'plakken':
de meeste 'gangbare' grote merken doen (technisch) niet voor elkaar onder en daar waar er verschillen zijn gaat het dan soms ook wel een beetje om de kraaltjes en spiegeltjes.
Merkgebondenheid en naamsbekendheid (door marketingstrategie) spelen daarbij m.i. een niet geringe rol, e.e.a. in het kader van : "Bij welk merk voel ik mij thuis".
Dan de m.i. meest belnagrijke factor bij het uitzoeken van een TV :
ga naar een winkel, ga op een afstand van een meter of 5 staan en kijk gewoon welk kastje het beste beeld heeft (voor jouw ogen / wat jouw hersens als fijn / prettig ervaren). Kijk daarná pas naar merk en prijs.
Een heel mooi voorbeeld waren wellicht in de jaren tachtig de Philips TV's en de Sony's. De Philips kastjes hadden een 'warmer' beeld, de Sony's een 'harder' beeld. Dit kwam voornamelijk doordat Philips gebruikte maakte van een heel andere beeldbuistechniek dan Sony. Philips had zijn eigen beeldbuizen (eigen octrooi) en Sony had de Triniton. Er waren in die jaren overigens maar 3 beeldbuisfabrikanten : Sony, Philips en ITT. Elke TV die ergens op deze aardkloot werd gebouwd, had een buis van één van deze drie fabrikanten.
Mijn advies luidt samengevat: ga naar een winkel en laat je ogen bepalen wat je mooi vindt. Kom dan terug met één of twee machines en stel je vraag nogmaals. Dan beoordelen we die op kraaltjes en spiegeltjes, e.e.a in samenhang met de vraagprijs.