welke temps. zijn normaal voor overklokken van E8400

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Ik ben wat gaan zoeken om te overklokken en snapte het wel zoon beetje ik heb het uitgeprobeerd op een pentium 4 en daar was die stabiel dus ik wou aan de slag gaan met mijn pc ik heb daar een Intel Core 2 Duo E8400 en de temp is 38°C op 100% load en de core's zijn:
core #0: 54°C
core #1: 51°C

en ik heb ook ergens gelezen dat de temp niet meer wenselijk is als die van de core´s hoger zijn dan 65 of heb ik dat fout?

wie kan mij helpen?

en wat is het hoogste waar een e8400 op is overklokt daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar:P

mvg,
kevin10

The fact that we were able to reach 4.4GHz without having to use a water-cooling system is impressive. However, while 4.4GHz is a huge achievement for this E8400 processor, we are just as impressed with the 3.6GHz overclock. At this frequency the E8400 almost ran no hotter than it did at 3.0GHz, as we were not required to adjust the voltage in any way. Furthermore, at 3.6GHz it is possible to get away with using cheap DDR2-800 memory. For gamers the best performance gains can also be seen when going from 3.0GHz to 3.6GHz, as pushing the processor further only accounted for very minimal performance gains!

bron: google.nl

en dat is het hoogst? een vriend van me heeft hem stabiel op 4,6 ghz lopen nu weet ik niet of die watergekoeld is of niet maar ik zoek zelf ook nog even door wat betreft de tempt:thumb:
alvast bedankt voor de info:tumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan