Welke tip gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een kapotte poweradapter voor mijn Medion laptop. Output adapter is 19 volt, 3,45 amp. Ik heb nu een universele adapter in huis, die ik al jaren heb voor een Toshiba van 15 volt.
Bij deze universele adapter van Targus (type PA-AC-70W-2) zitten een stuk of tien zgn. Powertips: eindstekkertjes die zorgen voor de juiste spanning en model (grootte) voor in je laptop.

Het probleem is nu dat ik niet weet welke tip ik moet gebruiken, oftewel met welke tips krijg ik 19 volt.

Ik heb de volgende power tips:
24 - 3 - 73 - 63 - 7 - 21 - 6
Die 6 geeft de benodigde 15 volt. Wat leveren de andere tips?

Bij de adaptor zit een lijst met (oude) laptoptypes. Als ik nou wist welke daarvan ook 19 volt input nodig hebben, dan ben ik er ook. (Compaq, Dell, fujitsu, gateway, HP, IBM, PANASONIC, SHARP, SONY, TOSHIBA, TWINHEAD, WINBOOK met daarbij vermelde series)

Wie helpt?

Laatst bewerkt:
niet helemaal juist...

Nee, die informatie (overigens bedankt voor het zoeken) is niet helemaal juist. De genoemde adapter levert (volgens het bijgeleverde boekje) tussen 0 en 24 volt, afhankelijk van de gebruikte zgn. powertip. Zoals gezegd: powertip nr. 6 maakt er 15 volt van.

Overigens vind ik net nog wat informatie op www.1-script.com/forums/laptop/targus-power-tips-voltage-by-tip-number-table-super-hard-20953-.htm
Daarin is te vinden dat tip 24 de 19 volt levert, tip 1 = +16 v, tip 3 = +18V, tip 4 = +12V, en tip 6 = +15V.
Dat laatste (tip 6) klopt met mijn bevindingen.
Verder lees ik daar dat tip 21 = +19V, tip 7 = +16,5V, tip 24 = +19,55V.
Van tip 63 en 73 geen info.

Ik denk dat ik met deze gegevens gewoon ga proberen.

De vraag laat ik nog even staan voor evt. reacties, maar kan daarna op "Opgelost".

Laatst bewerkt:
Matige info dus op de link die ik gegeven had.:(

Succes en laat even weten hoe het loopt.

Laat even weten hoe het loopt...

De 21 is dus goed, maar de diameter van de plug was net niet passend voor in de laptop. Ik heb nu de powertip van 19,55 volt gebruikt, want die plug paste wel. Die halve volt meer lijkt (tot nu toe) niet schadelijk. Heb wel eerst even geprobeerd met die van 18 volt (iets lagere spanning is beter dan een iets hogere) maar ook die paste qua dikte stekkertje niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan