welke toets druk ik ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

K Timmer

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Hallo.

Ik heb het volgende probleem.

ik heb hier een besturings kast met ingebouwd toetsen.

deze is op de toetsenbord ingang van de pc verbonden.

nu weet ik niet waar de toetsen voor zijn.

ik probeer uit te zoeken waarme deze toetsen overeen komen met een normaal toetsenbord.

is er misschien een programma die als je een toets drukt me verteld welke toets of toets kombinatie ik druk ?

Groeten Koos.

Misschien is het handig te vertellen om wat voor besturingskast het gaat? En een foto zegt ook al een boel.
Er zijn wel tooltjes om toetsaanslagen te registeren, maar die moet je dan eerst installeren. Hoe wil je dat doen met dat toetsenbord waarvan je niet weet wat de toetsen doen?

Hallo.

het gaat om een besturigs kast van een pc gestuurde zaag machine.

hier zitten knoppen op waar ik de betekenis niet van ken.
de opschriften zijn weg namelijk.

dus mijn bedoeling was om deze op de pc aan te sluiten en op deze manier de code van de knoppen te ondekken middels een programma of tooltje zodat ik weet welke toets van een normaal toetsenbord overeen komen.

groeten Koos.

Ik vermoed trouwens dat het een speciaal geschreven programma is dat de machine bestuurd. Ik denk dus dat je je geen nuttige informatie zal krijgen uit de toetsaanslagen. Als je weet welk programma op de pc draait, kun je achter de functies van de toetsen komen.

Hallo.

Ik kan er niet bij dat er geen programmaatje voor zijn gemaakt die de interupt of key nummer aangeven als je op een toets drukt.

maar goed mijn probleem is voorlopig even opgelost.
mits ik geen toets ben vergeten.

groeten Koos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan