Welke TV moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hi

Ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen.
Ik kan geen keus maken tussen Samsung UE46H7000 en LG 47LB730V.
Ook kan ik geen (grote) verschillen vinden. Mijn voorkeur gaat naar LG qua design en prijs.
Welke raden jullie aan, en welke is beter qua beeldkwaliteit?
Ook wil ik er graag een Soundbar erbij kopen, is dat een goed idee of zijn de speakers van de tv goed genoeg?

MVG Wakmen

TV:
http://www.tvstore.be/pro...y-192945/lg-47lb730v.html
http://www.tvstore.be/pro...45/samsung-ue46h7000.html

Soundbar:
http://www.soundbarshop.be/product/313415/category-213558/panasonic-sc-htb170-zilver.html

Het enige verschil dat ik kan aangeven is dat de LG gebruik maakt van Passief 3D en de Samsung van Actief 3D. Hierdoor heb ik gekozen voor de LG en die bevalt me uitstekend. Het verschil tussen beide 3D technieken is dat je met de Samsung brillen krijgt die opgeladen moeten worden en relatief zwaar zijn. De LG maakt gebruikt van Passief 3D en dat werkt met dezelfde brillen als in de bioscoop maar dan nog lichter.

Dus u raad mij ook de LG aan?
En is het aanschaffen van een extra soundbar het waard qua geluid verbetering? Ik wil het niet alleen voor de TV gebruiken, maar ook om muziek te streamen vanaf mijn gsm.

hier kan je wat reviews lezen over de tv's samsung en LG

Het beste kan je zelf naar de winkel gaan om te beoordelen wat jij het mooiste vindt. Je kan wel naar de specificaties kijken, maar kijken of de kijkhoeken, contrast, instellingen menu enz. goed is is nogal moeilijk via internet, omdat sommige dingen nogal persoonlijk zijn.

de beste koop voor ongeveer 800.- is deze tv volgens tweakers ---> link

Laatst bewerkt:
Wat ik al zei. Ik kan mijn ervaring met de LG 3D kwaliteit en gemak vertellen. De Samsung ken ik niet. Een soundbar gebruik ik ook niet omdat de LG op mijn Home Cindema Set is aangesloten. Daarnaast vind ik Samsung qua TV's niet echt aantrekkelijk, maar dat komt vanwege een slechte ervaring ermee bij een kennis van me. Samsung is verder een prima merk maar het zou niet mijn keuze zijn. Mij ging het bij de keuze om het 3D verhaal.

Daarnaast lijkt me de Soundbar een prima idee omdat het geluid van een platte TV nu eenmaal altijd minder is omdat er niet echt een fatsoenlijke bas box in past.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei: mijn persoonlijke voorkeur gaat ook naar de LG vanwege design. Ik vind LG aantrekkelijker dan andere TV merken. Ook gaat mijn voorkeur naar WebOs in plaats van Smarthub van Samsung.

dan ben je er toch al uit.
en als je er de ruimte voor hebt dan is een soundbar een goede keuze.

Om misschien ook nog een duit in het aankoopzakje te doen ?

Als ik een nieuwe TV nodig heb dan is mijn keuzevolgorde vrij simpel en deze gaat als volgt:

ik ga naar een winkel, kijk vervolgens naar het 'schap' waar de TV's staan met de beelddiagonaal die ik zoek en dan:

ga ik op een meter of 5 afstand staan en kijk welk beeld ik het mooiste vind. (aanname is dan wel dat alle TV's op standaard staan afgesteld, bij twijfel vraag ik aan de verkoper om de TV's op fabrieksinstellingen te zetten)

Vervolgens kijk ik pas naar merk en prijs. Als de prijs oké is, dan ga ik mij verdiepen in testjes over die TV. Zijn die oké, dan wordt dat mijn nieuwe TV.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan