Welke tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

ColinZ

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Goedenavond,

Een nieuwe tv, dacht ik. Maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

Ik heb drie simpele wensen, maar kom er zelf toch niet helemaal uit. Ik wil graag dat mijn toekomstige tv dit kan:

- Ambilight
- 2 kanalen tegelijk bekijken
- full hd

Als ik zelf ga zoeken vind ik eigenlijk alleen maar tv's van 1200+ euro en dat is toch net iets boven mijn budget.
Ook wil ik graag dat er een soort tv-gids inzit, maar ik geloof dat dat wel vrij standaard is inmiddels?

Ik hoop dat iemand me hier een mooie tip kan geven! Bedankt.

Misschien kun je beter ook je budget geven, en hoe groot die minimaal moet zijn

uiteraard: De grootte vind ik lastig inschatten, maar 81 cm vind ik al groot zat.

Mijn budget, tja. Ik zoek eigenlijk iets tot 800 euro.. met eventueel een max tot 1000.

Heb vorige week (of inmiddels al 2, geen idee) bij de mediamarkt een full hd tv gevonden met ambilight, 107 cm (oid) voor 777 euro. Ik heb alleen verder totaal geen verstand van de specificaties dus ook niet of ik daar 2 kanalen tegelijk op kan kijken.

In hoeverre gebruik je dat, zit ik me nu af te vragen.. iemand hier ervaring mee?

Twee kanalen tegelijk heet PIP. (Picture in Picture). Let wel op, de meeste kunnen dat alleen als je een externe bron gebruikt. Bijvoorbeeld je DVD speler en een gewoon TV kanaal. Hier ben ik ook de mist mee ingegaan. De winkel gaf aan dat het twee kanalen kan weergeven. Niet dus, maar goed ondanks dat ben ik tevreden met mijn Samsung full HD lcd van 40 inch. Ik vind PIP wel handig bij bijvoorbeeld Formule 1 kijken. RTL 7 heeft beter beeld en commentaar, maar veel reclame. Ik schakel dus in de reclame over naar België. Gelukkig heb ik Digitale TV en kijk dus vanaf de decoder. Hierdoor kan ik PIP gebruiken.

Het Ambilight is leuk, maar persoonlijk denk ik dat ik het uitschakel. Met name als je een goede film kijkt en je de woonkamer van wat minder licht voorziet.

Aha, bedankt, kan ik daarmee bijvoorbeeld wel analoog een kanaal bekijken en dan ernaast ook digitaal bijvoorbeeld?

Ik heb me ook net bedacht wat betreft full HD, ik begrijp uit mijn research op internet dat het voor een tv van 81 cm weinig uitmaakt als je er 2 meter vanaf zit. Dus dan ga ik prijstechnisch voor een HD-ready.

Iemand hierdoor een tip?

Het verschil tussen HD-ready en Full-HD is wel te zien hoor. Ik kan Digitaal en Digitaal naast elkaar kijken. Ook Analoog en Digitaal naast elkaar, moet dan wel eerst Digitaal als hoofdkanaal aanzetten, zodat ik dus een externe bron gebruik. Mijn TV is 102cm en zit er iets van 3,5 meter vanaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan