Airwave
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 aug 2003
Hi!
Heb een PIV 2.53 GHz met 256 MB RAM. / XP.
Nu wilde ik de oude RAMpjes van mn andere PC (PIII / 800 MHZ) in deze PC zetten...
Echter het RAM wat er in de PIV zit is van een ander soort (kwa pinnen) dan de 2 losse 256 MBs die ik heb liggen.
Zie foto: links mn oude RAMpjes en rechts het type RAM wat in de PIV zit.
Is er een manier om die oude RAMpjes op het PIV systeem te gebruiken?
En zo nee, hoe omschrijf je correct het type RAM wat uit de PIV komt? *dus rechter?*
ivm het zoeken naar extra RAM? Met name kwa "pinnen" / inhammetjes tussen de pinnen"?
Omschrijving fresh diagnose: "64 bits 256 MB DIMM".
En, hoeveel zou ik maximaal extra in de PIV kunnen zetten kwa RAM?
Fresh diagnose geeft aan : "Maximum memory size per slot: 1 GB".
Ik heb 3 plekken voor RAM modules, betekent dit dat ik in theorie 3 GB aan werkgeheugen kan plaatsen? Tot welke hoeveelheid memory upgraden is zinnig, gezien het gebruik: internetten, muziek draaien, filmpje kijken, word en excel?
512 MB? Of 768 MB? Of geldt je kan niet genoeg hebben?
En, ik las dat DDR beter is dan SDRAM. Kan dat in dit systeem in theorie ook, zolang het maar de zelfde pinnen zijn? Of hangt dit ook weer af van het mobo?
En wat is een redelijke prijs voor bijvoorbeeld een 512 MB RAM voor deze PIV?
Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Thanks!
Airwave
Heb een PIV 2.53 GHz met 256 MB RAM. / XP.
Nu wilde ik de oude RAMpjes van mn andere PC (PIII / 800 MHZ) in deze PC zetten...
Echter het RAM wat er in de PIV zit is van een ander soort (kwa pinnen) dan de 2 losse 256 MBs die ik heb liggen.
Zie foto: links mn oude RAMpjes en rechts het type RAM wat in de PIV zit.
Is er een manier om die oude RAMpjes op het PIV systeem te gebruiken?
En zo nee, hoe omschrijf je correct het type RAM wat uit de PIV komt? *dus rechter?*
ivm het zoeken naar extra RAM? Met name kwa "pinnen" / inhammetjes tussen de pinnen"?
Omschrijving fresh diagnose: "64 bits 256 MB DIMM".
En, hoeveel zou ik maximaal extra in de PIV kunnen zetten kwa RAM?
Fresh diagnose geeft aan : "Maximum memory size per slot: 1 GB".
Ik heb 3 plekken voor RAM modules, betekent dit dat ik in theorie 3 GB aan werkgeheugen kan plaatsen? Tot welke hoeveelheid memory upgraden is zinnig, gezien het gebruik: internetten, muziek draaien, filmpje kijken, word en excel?
512 MB? Of 768 MB? Of geldt je kan niet genoeg hebben?
En, ik las dat DDR beter is dan SDRAM. Kan dat in dit systeem in theorie ook, zolang het maar de zelfde pinnen zijn? Of hangt dit ook weer af van het mobo?
En wat is een redelijke prijs voor bijvoorbeeld een 512 MB RAM voor deze PIV?
Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Thanks!
Airwave
Bijlagen
Laatst bewerkt: