welke uitbreiding geheugen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jamba
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil het geheugen van mijn P3 uitbreiden van 128mb naar meer, afhankelijk van de prijs en de mogelijkheden.
Hoe kom ik er echter achter welk geheugen geschikt is voor mijn computer?

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium III, 550 MHz (5.5 x 100)
Moederbordnaam Intel Warm Springs WS440BX (1 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel 82440BX
Systeemgeheugen 128 MB (PC100 SDRAM)
BIOS Type Phoenix (11/02/99)

Moederbordeigenschappen:
Fabrikant Intel Corporation
Product WS440BX
Versie AA744110-206
Serienummer IMWS00604611

Betekent dit dat ik op zoek moet gaan naar pc100 geheugen en dat ik bijv pc3200 geheugen niet in mijn computer kan plaatsen?

Hoe kom ik er achter hoeveel pins geheugen ik moet hebben?

pc3200 is DDR geheugen en jij moet SDram hebben met een snelheid van 100mhz (133 mag ook)
Sdram is 168 pins geheugen.

attachment.php

Als je deze gegevens meeneemt naar een winkel waar je eventueel het geheugen gaat kopen, kunnen zij precies zien wat je nodig hebt.

Laatst bewerkt:
De meeste fabrikanten geven inderdaad aan dat pc133 ook mogelijk is, maar in de praktijk is dat niet altijd het geval. Spreek uit ervaring. Btw: pc100 is niet zo makkelijk te verkrijgen. Sommige winkels kunnen die nog leveren. Daar hangt dan wel een prijsje aan (€65-€75). Of op e-bay.

Geplaatst door KurtVanHulle
De meeste fabrikanten geven inderdaad aan dat pc133 ook mogelijk is, maar in de praktijk is dat niet altijd het geval. Spreek uit ervaring. Btw: pc100 is niet zo makkelijk te verkrijgen. Sommige winkels kunnen die nog leveren. Daar hangt dan wel een prijsje aan (€65-€75). Of op e-bay.

Hmmz, het is in verhouding wel duur, maar nog niet zo duur hoor.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/48//?Sortering=Prijs&Query=pc100&Action=&Landfilter=Benelux

Had het over eentje van 128Mb. Had het moeten vermelden. Prijs + levering; ben er niet zo veraf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan