Welke UPS heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

svls1

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
Goedeavond mede forumgebruikers.

In mijn huis zijn we aan het verbouwen en en valt regelmatig de stroom uit door sluiting oid, (3 a 4 keer per week) en ik ben het beu..
Mijn vraag is wat voor een merk/model ik nodig heb, welke capaciteit en in welke prijsklasse.

ik heb een 720w voeding, asus moederbord met een i7 4770k en een gtx970.

Nu is het zo als ik aan het gamen ben en de stroom uitvalt mijn pc, tevens videoserver, opstartproblemen heeft... zou ik ook hebben als je mijn hart stilzet en erna weer aan zet met tijd er tussen :D

wat voor iets heb ik nodig? zodat dat mijn pc, en eventueel mijn 4 led schermen niet uitvallen voor minimaal 30 min (dan is meestal oorzaak al gevonden)

Alvast super bedankt!

Dus je stroom valt uit en je denkt dat je met een andere voeding het probleem zal verhelpen? Je huidige voeding is, denk ik als er niks bijzonders meer aan de pc zit al heel erg overkill.

Volgens mij snap je de term ups niet.

een ups is een Uninterupted power suply, aka een noodvoeding. deze zorgt ervoor als de stroom uitvalt hij op een accu of bij een groot bedrijf een aggregaat verder gaat. (zoals bij mij op het werk, een 20kw ups met een 30kw aggregaat)

in de pc zitten 4 3tb en 2 6tb schijven schijven die constant draaien, een gtx970 voor gamen, 32gb ram,

Laatst bewerkt:
Hallo

"In mijn huis zijn we aan het verbouwen en en valt regelmatig de stroom uit door sluiting oid, (3 a 4 keer per week) en ik ben het beu."

Dan heb ik wel mijn bedenkingen wat beteft de lokaal ingeschakelde elektrieker ....

Dit gezegd zijnde ...

Een goedkope/betaalbare oplossing voor u , lijkt mij een lokale rommelmarkt te zijn ....

Deze worden hier lokaal momenteel overspoeld door "afgeschreven" u.p.s.'en ....

Meestal zijn slechts de batterijen van deze defekt , mits de nodige handigheid zijn deze zelf snel/eenvoudig te vervangen ....

Let wel op .... indien er speciale batterijen mochten gebruikt zijn , kan dit wel pikant oplopen qua aanschafprijs...

Of ... gebruik tijdens de verbouwingen een laptop , uiteraard met korrekt intern werkende batterij ...

Peter

ik heb inmiddels zelf wat op google zitten zoeken, zo iets zoek ik (zie link)

de vraag is nu, als ik mijn pc voor een goede 70% benut (denk aan streamen, sites online houden en gamen) haalt hij dan die 30 min die ze beloven?

Kun je niet mee helpen met de verbouwing ipv gamen....
a. ... je hebt geen last meer vd stroomuitval..
b. misschien kun je er iets aan verdienen voor een nieuwe pc...
c. ze zijn eerder klaar... kun jij weer gamen... ;)
d. je bent geen geld kwijt voor een tijdelijk, niet echt werelds probleempje...

Misschien omdat ik overdag gewoon moet werken en ze voornamelijk overdag bezig zijn, maar dit gaat helemaal niet over mijn vraag, ik vraag heel simpel wat voor iets ik nodig heb, niet jullie mening over hoe ik iets doe...

Laatst bewerkt door een moderator:
in jouw link staat een ups die het 30 minuten volhoud.
maar of deze het met jou apparatuur ook 30 minuten volhoud durf ik niet te zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan