welke usb adapter bij router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickie24

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Beste kenners,

Gisteren heb ik voor het aanleggen van een draadloos netwerk de volgende router besteld: NETGEAR RangeMax Wireless-N Gigabit Router WNR3500.

Nu heb ik begrepen dat je in tegenstelling tot vroeger met een netwerkkaart, nu gewoon een usbkaartje in de pc kan pluggen om verbinding te maken via de router. Welke usb adapter raden jullie me aan?? ik zag op een site dat bij de wnr3500 de volgende adapter werd genoemd: TP-Link TL-WN821N Wireless N USB Adapter

Ik wil een adapter die het maximale haalt uit de verbinding die ik met deze router ga krijgen, kan dat met deze adapter?!?

Volgens mij staat deze redelijk goed aangeschreven. een andere is de WUNB-600N (of iets dergelijks) van linksys. veelal gebruiken die dezelfde chipset, dus is alleen de antenne e.d. echt anders tussen merken

Ik heb deze internetverbinding:
Abonnement: Z2 (ziggo)
Modem: Kabel
Type: Kabel
Aansluiting:
Theoretische download: 640.0Kbyte/s (5.0Mbit/s)
Theoretische upload: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)

Kan ik dan met de hierboven genoemde usb kaartje deze snelheden er vol uithalen of moet ik dan een krachtigere halen!? vind de prijs van dit kaartje namelijk prima dus zou het graag bij deze laten :) alvast bedankt!

Ik heb deze internetverbinding:

Theoretische download: 640.0Kbyte/s (5.0Mbit/s)
Theoretische upload: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)

ik haal zelf 62 Mb/s met mijn wusb. Zelfs al is de tp-link 5% langzamer voorzie ik weinig problemen :P

Eigenlijk heel eenvoudig:

elke wireless N usb adapter van een goed merk kun je gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan