welke usb heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
moederbord chaintech 7 kjd. Het is een moederbord uit 2003 en ik zou usb 2.0 verwachten, maar volgens de fabrikant is het usb 1.0. Hij is erg traag. Kan een apparaat dat voor usb 2.0 is ook op 1.0? Of is het raadzaam toch maar alles te vervangen voor ik nieuwe randapparatuur koop. Ik kan bijna geen info vinden over usb 1.0, alleen over 1.1 en 2.0. Wie helpt mij wat op weg?

Een usb 2.0 apparaat is backwards compatible met usb 1.1. Het apparaat zal dan met de usb 1.1 snelheid werken.

inderdaad, USB is backwards compatible.
Praktisch komt het er dus op neer dat het niets uitmaakt of je een 1.1 apparaat aansluit of op een 2.0 apparaat of andersom. Onthou alleen wel even dat het geheel dus nooit sneller wordt dan de langzaamste component.

Maareeh... je zegt dat het traag is? Ik neem aan dat je het dan hebt over dataoverdracht, bijvoorbeeld met een externe harde schijf ofzo. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je traag vind. USB is lang niet zo snel as interne data uitwisseling tussen bijvoorbeeld 2 harde schijven.
Als je probeert grote hoeveelheden data door een USB poort te persen, zal je dat dus al snel merken.

USB 2.0

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn oude USB kaartje!
Ondanks dat er op de verpakking van de USBkaart "windows XP én usb 2.0" stond , was de hardware terug gedraaid naar USB1.1 en na héél veel zoeken en proberen en nóg eens proberen kwam ik tot de conclusie dat deze "oude" kaart mischien wel niet meer up-to-date was.
Ik heb toen een nieuwe USB 2.0 kaart gehaald (nadat ik het probleem had voorgelegt aan mijn "pc stuff" dealer) en die werkt nu helemaal perfect!
Het is een "SWEEX 4X USB 2.0 PCI" kaart...

(hoop dat je hier wat aan hebt!!!)
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan