Welke Vaio

Status
Niet open voor verdere reacties.

SVaio

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo,

In mijn zoektocht naar een goede, betrouwbare, degelijke en snelle laptop kwam ik terrecht bij de Sony Vaio. Nu zit mijn twijfel in twee verschillende uit de FE serie en de SZ2M/B. Het grote verschil lijkt mij de mobiliteit, gewicht en omvang van de SZ tegenover de hogere video performance, het grotere scherm en extra's zoals 2.0edt Bluetooth en build-in camera van de FE.

De twijfel in de

Sony VAIO FE21H
100 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
NVIDIA GeForce Go 7400 TurboCache die 256MB ondersteunt

Sony VAIO FE21M
160 GB - Serial ATA-150 - 4200 tpm
NVIDIA GeForce Go 7600 - 128 MB

Dus de H heeft een snellere HD (dus een lagere seaktime) maar een minder snelle grafische kaart (lijkt me, gezien het "shared" gedeelte). Waar de M meer schijf capacitet heeft (maar trager) en een hogere performance in de graphics.

moeilijk, moeilijk, moeilijk... hebben jullie ingevingen tussen de laptops of überhoubt over mijn keuze Sony Vaio?

Alvast bedankt! gegroet.

Je moet een laptop kopen die aansluit op jou gebruik, Dus waarvoor wil je hem gebruiken?

Je moet een laptop kopen die aansluit op jou gebruik, Dus waarvoor wil je hem gebruiken?

Dat is juist het probleem. Tis allemaal een beetje all-round gebruik. i.v.m. studie zal ik er ook zaken als vmware-server op willen draaien en bepaalde programmeer omgevingen.

Daarnaast gebruik ik een aantal Adobe pakketen (photoshop, primiere) en autocad. Een spel op zn tijd (lees: Farcry, F.E.A.R) zou ook wel fijn zijn.

De SZ die 1280x800 aankan... 13,3" lijkt me gewoon niet zo fijn werken met die resolutie -correct me if i'm wrong-

13,3" is puur voor de mobiliteit. Voor games en video/foto bewerking is dat echt weinig. Wat mij betreft valt die dan gelijk af.

Dan nog... qua performance trekt ie de rest aardig nek-aan-nek... Alleen weet jij het verschil in performance van gforce go 7600 (128mb vast) en de gforce go 7400 (met 256mb shared)?

Daarnaast zit ik nog met het dilemmal om voor de go7600 te gaan maar dan heb je dus een 4400rpm schijf of voor de go 7400 maar dan wel 5200 rpm schijf

Mij lijkt de 7600 beter omdat deze eigen geheugen heeft. Ik denk dat je tussen 4400 en 5200 rpm weinig verschil zult merken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan